מצבו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו אתמול מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, יממה לפני ציון יום הזיכרון, מוסיף להיות אנוש. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הגיע היום (שלישי) לבקר את משפחתו בבית החולים שיבא שבתל השומר, שם הוא מאושפז, וחיבק את אמו של סעידיאן שמיררה בבכי. "כאב גדול מאוד לנו ולמשפחה. נעשה הכל ונתמוך בכל מה שרק אפשר", אמר כוכבי.

כוכבי חיבק את אמו של איציק סעידיאן שמיררה בבכי: "נתמוך בכל מה שאפשר"

אמש הגיעו לבית החולים שיבא בתל השומר מפקדיו של סעידיאן מחטיבת גולני בעת מבצע ״צוק איתן״, אלוף-משנה ארז אלקבץ, סגן-אלוף אוהד מויאל, ורב-סרן ניקולאי אשורוב, על מנת לתמוך וללוות אותו ואת משפחתו. הרמטכ"ל גם שוחח הבוקר עם אלוף-משנה ארז אלקבץ ועם לאה, אחותו הגדולה של איציק ששיתפה אותו בפרטי המקרה הטרגי. 

״אני שולח בשמי ובשם צה״ל כולו איחולי החלמה מהירה ומלאה לאיציק סעידיאן, לוחם לשעבר בחטיבת גולני שמאושפז ומצבו קשה. בין לוחמינו ואנשי המילואים שלנו נמצאים אלו שאת פציעותיהם לא ניתן לראות והם סוחבים בנפשם את צלקות הקרב משך שנים רבות. צה״ל ועם ישראל חבים חוב גדול לאלו אשר מסכנים את חייהם ואת נפשם למען הגנת המדינה ועלינו לעשות הכל על מנת להילחם למענם״, מסר כוכבי.

כוכבי מבקר את משפחת סעידיאן (צילום: ללא)
כוכבי מבקר את משפחת סעידיאן (צילום: ללא)

כוכבי מגיע לבית החולים (צילום: ללא)
כוכבי מגיע לבית החולים (צילום: ללא)

מוקדם יותר היום ערכה המשפחה מסיבת עיתונאים במהלכה אבי, אחיו של סעידיאן, ביקש: "עם ישראל, אני מתחנן בפניכם, תתפללו עליו. הזניחו אותו, הוא ראה דברים נוראיים ואף אחד לא התייחס. כולם חשבו שהוא סתם מדבר. תעזרו לכל החיילים האלו".

לאה, אחותו של איציק, סיפרה כי "איציק שלנו הוא האח הכי קטן בבית. ילד שמלא בנתינה, תמיד נלחם למען חלשים. זה מה שהוא עשה עכשיו. זה לא רק למענו, זה למען אלפי חיילים שעוברים את זה ולא מקבלים כתובת".

נתניהו על אירוע ההצתה של איציק סעידיאן, קרדיט דוברות רה"מ
ד"ר אלון דהן,  יו"ר מחוז ירושלים של ארגון נכי צה"ל, התייחס בכאן ב' לנסיבות שהובילו לאירוע הטרגי: "בן אדם כזה לא מקבל את המעטפת. נכות נפשית היא קשה, כיסא גלגלים בנפש לא רואים אותו, אבל הוא קיים בנשמה. הוא דוגמה מובהקת לכך שנכה כזה צריך לחיות עם קצבת נכות דלה מאוד, עם מעטפת סוציאלית שהיא בדיחה. אני מדבר על בן אדם שמדבר עם קופאית בסופר או עם הבנקאי בבנק, או אפילו כשהוא מגיע למשרדי הארגון לבקש עזרה - הוא נכנס לחרדה ומתח נורא. הוא סחב איתו פציעה קשה שהייתה מחייבת סיוע".

לדבריו, "הפציעה, מאחר שהיא שקופה, יוצרת מצב שבו אנשים לא קולטים. הוא הסתובב לעתים במצבים קשים יותר, היה לו קושי להסתובב בחברה. התחושה שלי היא שאיציק שילם מחיר יקר, המשמעות היא סטירת לחי לחברה שלמה שצריכה לדעת שאנחנו שולחים את היקר לנו מכל, ואני חושב שבגלל שהוא לקח ריטלין בגיל 12 אז בעתיד אף אחד לא יתייחס לפציעה הנפשית שלו. אם לא נדע לתת את החיבוק הזה לו, אנחנו בצרה צרורה. הוא היה בקרב קשה והחברים הטובים שלו הלכו לנגד עיניו".