ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במיל' עמוס ידלין, פרסם היום (שלישי) שורת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו ובהם נתן דעתו באשר להסלמה מול איראן לנוכח התקיפה שיוחסה לישראל במתקן הגרעין בנתנז. "יש לצפות לתגובה כוחנית איראנית, המערכה הרב מידתית ורב זירתית בעיצומה, ועוד לפנינו", אמר.

הפיצוץ בכור בנתנז. צילום: רשתות ערביות

ידלין טען כי על אף הפיצוץ שצפוי לעכב את הגעת איראן לסף הגרעיני, אין זה ימנע ממנה להגיע לכך, "התקיפה איננה סוף פסוק לתכנית הגרעין", להגדרתו. הוא הבהיר כי בישראל חשוב להיערך לקראת מתקפת נגד, שעשויה להיות מדודה לדבריו. 

עם זאת סבר כי "צפוי שאיראן תעשה צעדים מתריסים בתחום הגרעין: הצבת סרכזות מתקדמות, העשרה גבוהה, הגבלות על הפיקוח, והרחבת פעילות באתרים המוכרים. בהקשרי המו"מ סביר שאיראן תקשיח עמדות או אף תגבר ידם של בכירי משמרות המהפכה הקוראים לא לחזור להסכם "2015.

לבסוף הסביר ידלין כי העיתוי לפעולה באיראן אינו יעיל בבניית היחסים עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לאור ניסיונותיו לחידוש השיחות עם איראן בעניין הגרעין. בנוסף, מתח ביקורת כלפי התנהלות הממשל בישראל: "פעולות מבצעיות רגישות, עם משמעויות מדיניות, וביטחוניות, הכרוכות בפוטנציאל הסלמה, חייבות באישור הממשלה. הממשלה יכולה להסמיך את הקבינט להחליט, והקבינט את רה"מ ואת שר הביטחון. כלל התהליכים הללו לא התרחשו וההחלטות מתקבלות תוך מידור כל הגופים המוסמכים. פיקוח הכנסת כבר מזמן לא קיים".

הוא חתם את דבריו באומרו: "גם בראייה זהירה, מתעורר ספק אם איננו עדים לעיתוי פוליטי המשפיע על יצירת משבר ביטחוני יזום כדי להקל על נתניהו להקים ממשלה נוספת בראשותו. לא אלה השיקולים שצריכים לעמוד מאחורי החלטות גורליות שכאלה".