סרן גרמן רוז'קוב היה קצין שנפל בקרב סמוך לקיבוץ חניתה בשנת 2002. שני מחבלים שחדרו מלבנון פתחו באש על המכוניות הנוסעות בדרך. גרמן הגיע למקום במקרה והסתער על המחבלים כשמחפה עליו מפקד החטיבה, אך במהלך ההסתערות נהרג. אמו, לודמילה, המתגוררת בקריית שמונה, התעקשה לשאוב זרע מגופת בנה שנהרג, ולאחר מאבק משפטי ו-15 שנים, הבת והנכדה גל/ ורוניקה נולדה. 

לודמילה ונועם תיבון, מי שהיה מפקדו של גרמן, ונמצא בקשר ישיר עם המשפחה מאז מותו, שוחחו עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM.

לודמילה ניסתה להמחיש מדוע רצתה נכד מגרמן לאחר מותו: "יש דברים בחיים שאי אפשר להסביר, ואי אפשר להבין. אנחנו רק יכולים לקבל. אני לא יודעת איך זה נכנס לי למוח אני אמרתי את המילים שאפשר לקחת זרע. הוא סיפר לי שהוא מוכן ורוצה להיות אבא. לא חשבתי שאני הראשונה ושלא לקחו אף פעם זרע בישראל מאדם הרוג". 

היא המשיכה וסיפרה על נכדתה: "גל בת ארבע ושלושה חודשים. היא מאוד דומה לגרמן. היא גרה בקריית שמונה, היכן שאני גרה, ואני לוקחת אותה כל יום מגן הילדים".

כשנשאלה האם נכדתה מדברת ושואלת על אביה, ענתה: "היא לא מבינה את המילה מוות אבל היא אוהבת לשחק ולשבת על יד אנדרטה, היא יודעת שזה אבא, היא שמה על הקבר פרחים ומנקה, אבל היא חושבת שאבא בצבא. היא קוראת לעצמה ורוניקה רוז'קוב. שלשום הייתה החלטה של בית המשפט שאפשרה לה לקבל את שם המשפחה גרמן. עכשיו היא ורוניקה רוז'קוב. אין חוק בנושא ובגלל זה הההליך היה מאוד קשה".

בסוף דבריה, לודמילה סיימה ואמרה: "אני רוצה להגיד שאני הבנתי שזמן זה לא רופא שעוזר, עוזרים אנשים".

"כל שנה ביום הזיכרון אני מתחיל את היום עם לודמילה אצלה בדירה ואח"כ הולכים יחד לטקס בקריית שמונה", סיפר תיבון.

הוא פרט את קורות חייו של גרמן, והסביר עד כמה משפחת רוז'קוב שינתה סדרים גם בעולם המשפט וגם בצבא: "מדובר בסיפור מדהים. לודמילה אינה יהודייה ואביו היה יהודי. גרמן עלה לארץ כנער והתגייס לנח"ל, היה חייל מצטיין והציל חיים. כשגרמן נהרג, הוא נקבר מחוץ לגדר, והיום בזכותו של גרמן חללי צה"ל שאינם יהודיים קבורים בבתי העלמין הצבאיים כמו כולם".

עוד הוסיף כי "כשגרמן נהרג, היה בכיסו מכתב לאריק שרון, שהיה אז ראש הממשלה, בו הוא קבל על כך שאמא שלו חייתה בארץ על אשרת תיירת בעוד הוא קצין בצבא. היום היא אזרחית המדינה ומתנדבת כל השנים בצה"ל. אבל יותר מזה, בעקבות גרמן התחיל בצה"ל כל הנושא האדיר של הגיור, שהיום מאפשר לחיילים וחיילות להפוך להיות יהודיים, וזה דבר אדיר וגם כן בזכותו". 

"הדבר האחרון שחשוב להגיד" אמר הקצין לשעבר, "אני לא יודע איך היא עשתה את זה, באו אליה, היא לא דיברה מילה עברית, אבל דרשה שישאבו זרע ממנו בעקבות העניין שהוא בן יחיד, ובזכותה היה תקדים במדינת ישראל. גל נולדה, ונקבעה נורמה שמאפשרת להרבה משפחות של חללים אופציות חדשות. לודמילה היא אישה לתפארת מדינת ישראל".

בסוף דבריו, שיבח את לודמילה ואמר דברים טובים על נכדתה: "האישה המדהימה הכניסה המון שינויים במדינה וורוניקה ילדה מדהימה, חכמה, יפה, מאוד דומה לאבא שלה ומתחת לבית של לודמילה יש אנדרטה שהעירייה עשתה לזכרו".