ארגון "מצעד החיים" יקיים היום (חמישי) חגיגה מקוונת בסימן הצדעה לישראל לרגל יום העצמאות ה-73. האירוע, שיתקיים בשעה שמונה בערב באתר הארגון, יכלול משתתפים מ-25 מדינות ועשרות קהילות יהודיות. באירוע יעברו הצופים בין הנופים המרהיבים של ישראל ויצפו גם בהופעות שונות, בהן של להקות צבאיות ושל החזן הצבאי הראשי שי אברמסון.  

"חגיגה וירטואלית זו, הנערכת השנה בפעם הראשונה לכבוד יום העצמאות של ישראל, הופקה כולה על ידי בוגרי 'מצעד החיים' לטובת הקהילות היהודיות מסביב לעולם וידידי ישראל", אומרת נשיאת הארגון פיליס גרינברג היידמן. 

השידור, שהופק בשיתוף פעולה עם קרן קיימת לישראל, יספר גם את סיפוריהם של ניצולי שואה שסייעו בהקמת מדינת ישראל, בהם ד"ר יצחק ארד, לוחם במחתרת נגד הנאצים, שלחם במלחמת העצמאות ב-1948 ומאוחר יותר במלחמת ששת הימים;  אברהם כרמי, שנשבה בידי הכוחות הירדניים במלחמת העצמאות; והנרי הרסקוביץ', אחד הספורטאים האולימפיים הידועים בישראל, ששרד את הטבח במינכן ב-1972.

אזרחי ישראל שעלו לארץ בעקבות השתתפותם בצעדת החיים ישתפו בסיפורים המיוחדים שלהם, ונציגי "מצעד החיים" יצטרפו לחגיגה בטקס נטיעת עצים חגיגי.

יו"ר מצעד החיים, ד"ר שמואל רוזנמן, אמר כי "השידור השנה יאפשר לבוגרי 'מצעד החיים', שלקחו על עצמם את המנהג לבקר בירושלים ובלטרון בכל יום עצמאות, לחגוג השנה לראשונה ביחד עם הקהילות היהודיות ועם ידידי ישראל מכל העולם".