המוזיקה שלפניכם נשמעת כמו התחלה של סרט אימה או סצנה מותחת שנייה לפני הטוויסט בעלילה, אלא שאותה לא הפיקו באולפן רגיל – זו המוזיקה של העכבישים. הפרופסור להנדסה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, מרקוס בוהלר, השתמש בבינה מלאכותית כדי לחקור את הצלילים שמשמיעים העכבישים, והפך אותם לכדי מנגינה אחת מצמררת. האזינו למוזיקה שייצרו העכבישים במחקר של בוהלר:

מוזיקה של עכבישים (צילום: רויטרס)

"העכבישים משתמשים בתנודות כדי לתקשר עם הסביבה שלהם ועם עכבישים אחרים", הסביר  בוהלר והוסיף: "הקלטנו את התנודות האלה מהעכבישים והשתמשנו בבינה מלאכותית כדי ללמוד את דפוסי הרטט האלו ולקשר אותם לפעולות מסוימות הקשורות ללימוד שפת העכבישים". בעזרת מודלים תלת-מימדים של עכבישים, בוהלר והצוות החוקרים שלו הצליחו לפענח את משמעות הצלילים ושחזורם באמצעות מחשבים ואלגוריתמים מתמטיים. 

הצלילים שמאחורי קורי העכביש  (צילום: רויטרס)
הצלילים שמאחורי קורי העכביש (צילום: רויטרס)

לדבריו של בוהלר, העכבישים הם חיה אחרת לגמרי מכפי שהם נראים או מרגישים לבני האדם, כך שהאוזן והעין האנושית לא יוכלו לקלוט את המסרים שהם משדרים. על פי המחקר, הצוות מקווה שיוכלו להגיע למצב בו יוכלו לפענח לגמרי את המשמעות מאחורי כל צליל ובכך בני האדם יוכלו לתקשר עם עכבישים ולהבין אותם, כך שיוכלו אפילו לעזור בחידושים מתחום הבנייה, התחזוקה והתיקון.