ברנרד "ברני" מיידוף, איש העסקים והברוקר היהודי-אמריקאי שהונה את לקוחותיו בסכום חסר תקדים של 65 מיליארד דולרים, הלך היום (רביעי) לעולמו כשהוא בן 82, עת ריצה את מאסרו בכלא. טרם הרשעתו וגזר דינו, מיידוף כיהן כיושב ראש החברה למסחר בניירות ערך "ברנרד מיידוף" ויושב ראש דירקטוריון הנאסד"ק בארה"ב. 

מיידוף נולד למשפחה יהודית בקוינס שבניו יורק, וב-1960 הקים חברת מסחר עם הון עצמי של 5,000 דולר. חברת מסחר זו הייתה בין החברות המובילות בייסוד הנאסד"ק.

יחד עם חברת המסחר, ניהל מיידוף גם קרן גידור פיקטיבית, שהבטיחה ללקוחותיה רווחים גבוהים מהממוצע להשקעה בפרק זמן קצר יחסית. מיידוף הבטיח ללקוחותיו תשואה שנתיתי פיקטיבית קבועה של 10%.

בעקבות המשבר הפיננסי במדינה, רבים ביקשו למשוך את כספי השקעותיהם, אך הקרן לא יכלה לשלם להם, מה שהוביל להתמוטטותה ולחשיפת הונאת הפונזי הגדולה, שהעמיקה את המשבר העולמי. 

משפטו של מיידוף החל בשנת 2008. שנה לאחר מכן הורה בית המשפט על חילוט כל נכסיו בשווי של למעלה מ-170 מיליון דולר וגזר עליו לא פחות מ-150 שנות מאסר. בין הנפגעים בהונאה היו בנקים רבים מאירופה, משקיעים פרטיים, פדרציות וארגוני צדקה. בדצמבר 2010 התאבד בנו מארק, ובנו השני, אנדרו מיידוף, נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן בשנת 2014.

בשנת 2017, יצא סרט אוטוביוגרפי שעסק בהונאתו של מיידוף, "אשף השקרים" שהוצג ב-HBO.