משרד הבריאות בדנמרק הודיע היום (רביעי) על הפסקת השימוש בחיסון של חברת אסטרהזניקה נגד הקורונה, ובכך הפכה למדינה הראשונה באירופה שעשתה כן לצמיתות. זאת, לנוכח הנתונים המדאיגים שפורסמו לאחרונה, על אודות קרישי הדם במוח.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרה-זניקה

בתוך כך, חברת אסטרהזניקה הודיעה כי היא מכבדת את החלטת משרד הבריאות של דנמרק, שקראה להפסקת השימוש בחיסון. "אנו מבינים ומכבדים את ההחלטה שהתקבלה על ידי משרד הבריאות בדנמרק. נמשיך לשתף פעולה עם הרגולטורים והרשויות המקומיות על מנת לספק את הנתונים הרלוונטיים להחלטתם", כך נמסר מטעם החברה.

בקנדה, המועצה לענייני חיסונים הודיעה כי תבחן הגבלת מתן חיסוני אסטרהזניקה לאנשים בני 55 ומעלה. זאת, לאחר שמדינות נוספות עשו זאת קודם לכן, ואף מספר בתי חולים בבירת גרמניה, הפסיקו את השימוש בחיסוני אסטרהזניקה עבור נשים מתחת לגיל 55.

קורונה בעולם

בשוויץ, הממשלה הודיעה על צעדים לקראת יציאה מהסגר. על כן, מסעדות יפתחו לקהל, בתי קולנוע, אירועי ספורט באיצטדיונים ותיאטראות יפתחו תחת מגבלות. יתאפשרו גם אירועים של עד 100 איש במקום פתוח ו-50 בני אדם במקום סגור. עם זאת, חובת המסיכות והריחוק החברתי עומדות בעינן.

הרשויות בבריטניה דיווחו על 38 מקרי מוות מנגיף הקורונה בתוך יממה, ו-2,491 חולים מאומתים בפרק זמן זה. בנוסף, על פי נתוני משרד הבריאות המקומי, 32.37 מיליון בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה לקורונה.