נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (רביעי) כי נסיגת החיילים האמריקאים מאפגניסטן תחול ב-1 במאי וצפויה להסתיים לקראת ה-11 בספטמבר השנה, היום בו יצוינו 20 שנה לאסון שאירע במגדלי התאומים.

ביידן הבהיר כי אם טאליבן מתכוון לתקוף בתגובה, "נגיב בכל כוחנו", כך אמר. כמו כן ציין כי הנסיגה תיעשה בבטחה תוך שיתוף פעולה מצדן של בנות בריתה של ארצות הברית. הוא אף הדגיש כי ארצות הברית תמשיך להתמקד במניעת טרור, אך גם מחוץ לאפגניסטן.

בנוסף, הנשיא שוחח עם נשיא אפגניסטן, מוחמד אשרף גאני אחמדזאי, והשניים סיכמו על המשך היחסים ההדדיים בין המדינות, גם לאחר נסיגת החיילים. "ביידן הדגיש כי ארצות הברית תמשיך לתמוך באנשי העם האפגני ותתמוך בהתפתחותה ברמה ביטחונית וההומניטרית", כך נמסר בהודעה הרשמית. 

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, התייחס גם הוא להצהרתו של ביידן והבהיר כי ארצות הברית מחתחייבת להגן על מבקשי המקלט מאפגניסטן.

בתווך כך, מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הבהיר כי אפגניסטן צריכה להיות מדינה בטוחה לאזרחיה עם נסיגת הכוחות מהאזור לאחר 20 שנים. "זו החלטה לא קלה וטומנת בחובה סיכונים", אמר. "אנו עומדים בפני דילמה, מכיוון שהאלטרנטיבה נסיגה היא להיות מוכנים למחויבות צבאית ארוכת טווח. כעת על העם האפגני לבנות שלום", כך הוסיף במסיבת עיתונאים.