גורם בשירותי הביטחון הישראליים אמר ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל מעוניינת להפיג את המתיחות בעימות הימי מול איראן, ושאין לה כוונה להגיב במתקפה נוספת על כלי שיט איראני.

כמו כן נמסר בדיווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורם אמריקאי, כי עוד לפני שהותקפה ביום שלישי על ידי איראן, ישראל ביקשה את הגנתה של ארה"ב על הספינה שבבעלות ישראלית. גורמים ישראליים חששו מפני תקיפה של הספינה על ידי משמרות המהפכה בתגובה לתקיפת הספינה האיראנית "סאביז" בים האדום והפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז, המיוחסים לישראל.

בינתיים, השיחות בין המעצמות לאיראן על הסכם הגרעין, שחודשו אתמול בווינה בצל החלטת טהרן להעלות את רמת העשרת האורניום ל־60%, הסתיימו אחרי כשעתיים. משלחת ארה"ב המשיכה לקבל עדכונים במלון סמוך. השיחות נועדו להימשך במתכונות שונות, כולל דרג מומחים.

ראש המשלחת האיראנית, סגן שר החוץ עבאס ערקשי, אמר כי המשלחת האיראנית ביקרה את מה שכינתה "התגובה הרפה" של גרמניה, צרפת ובריטניה לאירוע בנתנז, לעומת תגובתן החריפה נגד צעדיה האחרונים של איראן. שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף אמר כי איראן הוכיחה את מחויבותה לדיפלומטיה. "לעומת זאת", לדבריו, "ממשל ביידן הראה רק את מחויבותו למדיניות הלחץ המרבי של טראמפ".

מקור איראני אמר בלגלוג ל"מעריב" כי "ישראל מנסה להשיג בכוח מושב בשיחות וינה, שאליהן לא הוזמנה". לדברי המקורות האיראניים, ארה"ב כבר העבירה לאיראן הצעה מפורטת על הסרת חלק מהסנקציות, אך זו עדיין לא אושרה. הם מעריכים כי חזרת איראן להסכם תלויה בזהות המועמד שייתמך על ידי ההנהגה בבחירות לנשיאות בחודש יוני. תיתכן גם דחייתן בשנה כדי לתת לנשיא הנוכחי לגמור את המלאכה.
ממשלות צרפת, בריטניה וגרמניה פרסמו הודעה שבה הן מביעות את דאגתן החמורה על הודעת איראן בדבר התחלת ההעשרה של האורניום לרמה של 60% באמצעות סרכזות משוכללות. שלוש המדינות אומרות שמדובר בהתפתחות חמורה, כי ייצור אורניום מועשר לדרגה גבוהה מהווה שלב חשוב בייצור נשק גרעיני.