חששות מהמוטציה החדשה? מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ופרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביעו היום (שבת) דאגה מהמוטציה ההודית שהתגלתה בארץ. אש, אמר הערב בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי "יש אפשרות שהמוטציה ההודית עמידה לחיסון". עוד הוא הוסיף כי "עדיין לא הגענו לחסינות עדר".

לוי התייחס לנושא בראיון בגל"צ ואמר: "יש בווריאנט ההודי כמה מוטציות שמדאיגות אותנו". הוא הוסיף כי "באופן כללי, הווריאנטים מאתגרים את היעילות של החיסון, לכן צריך להישמר מכל משמר - הליברליות בנתב"ג בהחלט מדאיגה אותנו".

כזכור, משרד הבריאות הודיע אתמול כי לראשונה בישראל זוהו שבעה מקרים של מוטציה הודית של נגיף הקורונה. כל המקרים זוהו בקרב שבים מחו''ל, אשר לא חוסנו נגד הנגיף. לפי ההודעה, עדיין אין מידע ברור ביחס למוטציה והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

בתוך כך, מחר תבוטל חובת עטיית המסכות בשטח פתוח. יולי אדלשטיין, שר הבריאות, אמר ביום חמישי כי "המסכות נועדו להגן עלינו מנגיף הקורונה. לאחר שאנשי המקצוע הגיעו למסקנה כי הדבר לא נצרך עוד בשטח פתוח, החלטתי לאפשר את הורדת המסכות בהתאם להמלצתם. רמת התחלואה בישראל נמוכה מאוד הודות למבצע החיסונים המוצלח של ישראל, וכך ניתן לבצע הקלה נוספת עבורכם, אזרחי ישראל".

אנשים עם מסכה (צילום: מרק ישראל סלם)
אנשים עם מסכה (צילום: מרק ישראל סלם)

כמו כן, לאחר אישור הממשלה בשבוע שעבר, בתי הספר עתידים להיפתח בכל השכבות ללא קפסולות, ולא תוטל מגבלה על מעבר מורים וסייעות בין הכיתות ובתי הספר. כמו כן, הפתיחה תעשה תחת הפעלת מודל התערבות מחמיר, "מגן מותאם", שנועד להתמודדות עם התפרצויות ולמניעת התפשטות. המודל יגובש על ידי משרד הבריאות, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי.

במסגרת המתווה שאושר, יופעל מערך בדיקות וניטור רחב במוסדות החינוך, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. כלומר, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם שוב למערכת החינוך. זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.