שניר ברחנין, בן 31, אובחן עם שיתוק מוחין לאחר שחיידק אלים תקף אותו בגיל ארבעה חודשים והשאיר אותו משותק בארבעת גפיו. בשל השיתוק הוא מתנייד על כיסא גלגלים, אבל מחשבתו נשארה צלולה וחדה.

"אנשים חושבים שזה נורא לחיות עם מגבלה פיזית, אבל זה לא. הסטיגמות הן הנוראיות. אנחנו כמו כולם, שווים בין שווים", הוא מספר ל"מעריב". שניר, שהחיוך הגדול שלו הוא סימן ההיכר שלו, דואג להעלות את המודעות לנושא באמצעות הרצאות מעוררות השראה שהוא מעביר בפני קהלים שונים, בהן הוא מספר את סיפור חייו.

"אני מאמין שהכל מתחיל בדרך שבה מסתכלים על הדברים - כשילד מביט בתדהמה על היד שלי, אני מספר לו שמדובר ביד עם כוחות על מאחר וצורתה כצורת עכביש שמזכירה את ספיידרמן. המגבלה לא מנהלת אותי, היא חלק ממני. אני חי, עושה מוזיקה אלקטרונית, כותב תסריטים, מצלם ומצייר ופעיל במרכז היום לבוגרים של עמותת איל"ן. בסופו של יום, כולנו עם מגבלה. לכל אחד יש את השריטה שלו בסופו של דבר", הוא אומר בחיוך.

בגיל 5 ורוניקה גירנקו עברה תאונת דרכים שהשאירה אותה משותקת. במסגרת תהליך השיקום הופנתה להידרותרפיה במרכז הספורט של עמותת איל"ן. באחד הטיפולים הגיע לבריכה יעקב בנינסון, מאמן השחייה של העמותה, והציע לה להצטרף לנבחרת השחייה של העמותה.

ורוניקה, שהופתעה מההצעה ולא ידעה ששחייה אפשרית לאדם המתמודד עם מגבלה פיזית, החליטה להיענות להצעה, ובתוך זמן קצר התקדמה והשתתפה באליפויות בינלאומיות. השנה היא עתידה להשתתף באולימפיאדת טוקיו 2021. "המגבלה לא מאפיינת אותי. היא חלק ממני, ואני מקפידה להזכיר לעצמי שהמתחרה הכי גדולה שלי היא אני", היא מספרת.

מחר ייערך יום ההתרמה השנתי לעמותת איל"ן, שמטפלת באלפי ילדים ובוגרים המתמודדים עם מגבלות פיזיות שונות. העמותה מעניקה להם מעטפת תמיכה ושיקום על מנת שהמגבלה שלהם לא תהיה עבורם מכשול בהצבת מטרות והגעה להישגים.

לתרומה לעמותה היכנסו לאתר איל"ן: www.ilan-israel.co.il  אפליקציית PayBox או בטלפון 03-5248141.