אחד הדברים המשמעותיים שנתנה לנו הטכנולוגיה הוא שיפור הביטחון האישי – דוגמה לכך היא ה־WONDER JEWEL, תכשיטים ואקססוריז המזהים אירועי תקיפה, מתעדים ושולחים אותות מצוקה בזמן אמת, וכך מאפשרים פתרון מעשי לבלימת מקרי אלימות ולהצלת חיים.

התכשיט מזהה מקרה מצוקה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות המשתמשות בבינה מלאכותית, ללא צורך בשימוש אקטיבי בטלפון הנייד.

בעת מצוקה מופעלת אזעקה מקומית שאותותיה מועברים, לפי בחירת העונד או עונדת, לאנשי קשר נבחרים, לרשויות ולקהילה מקומית מאובטחת שבה חברים רוכשים נוספים שמעוניינים לעזור. נוסף על כך, דרך האפליקציה המאובטחת Wonder App ניתן לבצע תיעוד ושיתוף מקום.

מייסדת ומנכ"לית החברה היא ניצן קיש בלן, מומחית בהדפסת תלת־ממד שעוסקת בחדשנות מעשית, אופנה וטכנולוגיה בחיבור עם ביטחון אישי.

ניצן היא מעצבת, צורפת וצלמת, שלמדה בבצלאל ובבית הספר לעיצוב תכשיטים אלכימיה שבפירנצה. ניצן מרצה ומייעצת בתחומי התמחותה לקהלי יעד מגוונים, חברות וארגונים.

בפרויקט הגמר בבצלאל, ניצן עיצבה לבוש בהדפסת תלת־ממד להגנה עצמית והישרדות לנשים. כמו כן, ניצן היא בעלת מותג לתכשיטי אופנה ייחודיים בהדפסת תלת־ממד.

"בצעירותי למדתי הגנה עצמית, ובמרוצת השנים עיצבתי תכשיטים להגנה עצמית. למרות מודעותי הגבוהה לנושא, כאשר הותקפתי לפני כמה שנים על ידי גבר, קפאתי. למזלי, רביד, אישה שלא הכרתי, קלטה אותי וזיהתה את הסיטואציה", היא משחזרת.

"היא פנתה לתוקף וזה מה ששבר את השתיקה הרועמת שהייתה באוטובוס. היא הוציאה אותי מהקיפאון. באותו רגע הבנתי שאני רוצה לייצר 'רביד' לכל אחת, ולהיות ה'רביד' לאחרים - וזאת המשימה שלנו".

המיזם נבחר מתוך מאות יוזמות לנבחרת המיזמים הטכנולוגיים מצילי חיים של עמותת פורום מיכל סלה. ניצן הוזמנה להרצות באירועים רבים, וכמו כן בכנסת ביום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. הסטארט-אפ נמצא בימים אלה בפרויקט גיוס המונים של הדסטארט וניתן למצוא אותו בכתובת https://headstart.co.il/project/60785 לאלו המעוניינים לסייע.