על פי הנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין מיום חמישי, החל מהבוקר אין חובה לעטות מסיכות על הפנים במרחב הפתוח. ההנחיה הבשילה לאחר קבלת עמדתם של אנשי המקצוע במשרד, שלפיה נוכח התחלואה הנמוכה אין עוד צורך בדבר.

החלטתו של שר הבריאות התקבלה כשנה לאחר שהממשלה קבעה תקנת חירום שאפשרה לחייב את כל האזרחים לעטות מסיכות על פניהם כשהם יוצאים מביתם. אלה שנתפסו ללא מסיכה במהלך השנה האחרונה על ידי שוטר או פקח עירוני אף נקנסו ב־500 שקל.  מנגד, במשרד הבריאות מדגישים כי בחלל סגור עדיין ישנה חובה לעטות מסיכה בתקופה הקרובה.

במקביל, מערכת החינוך תחזור היום לפעילות מלאה, לאחר יותר משנה של מגבלות עקב התפשטות נגיף הקורונה בארץ. במסגרת החלטת הממשלה מוסדות החינוך ברחבי הארץ יפעלו במתכונת מלאה בכל ימות השבוע, מהגנים ועד כיתה י"ב, ללא חלוקה לקפסולות וללא הגבלה על מעבר בין כיתות.

בחדשות 12 פורסם אתמול כי במשרד החינוך מגבשים תוכנית ליום שאחרי הקורונה, שבמסגרתה 60% מהחומר יוכתב על ידי משרד החינוך ואת השאר יקבע מנהל בית הספר. המנהל יוכל גם להחליט אילו שיעורים יילמדו בשטח בית הספר ואילו באופן מקוון. נוסף לכך, מספר בחינות הבגרות יצומצם ומקצועות יבוטלו.