בבתי החולים בברזיל, שם מגיפת הקורונה היא החריפה ביותר בעולם, הרופאים והאחיות מצאו שיטה לנחם את נשאי הנגיף שנמצאים במצב אנוש. תמונה מרגשת הופצה ברשתות החברתיות בימים האחרונים, בה אפשר לראות כיצד גבר גוסס התנחם לפני מותו ב"ידיים מזויפות", העשויות מכפפות גומי, כדי שלא ירגיש לבד ברגעיו האחרונים. 

התמונה, שתוארה ברשת כ"תזכורת למצב העגום של עולמנו", הועלתה על ידי סאדיק בהט, שהסביר: "האחיות מנסות לנחם חולים מבודדים במחלקת הקורונה בבתי החולים בברזיל. שתי כפפות חד פעמיות קשורות, מלאות במים חמים, מדמות את המגע האנושי שלא מתאפשר". כמו כן, גם אחד הרופאים, מארק גולדשטיין הוסיף: "החולים במחלקת הקורונה מתים לבד וחושקים במגע יקיריהם. האחיות ממלאות את הכפפות כדי לדמות את המצב". 

הרעיון כולו נהגה בידי אחות בבית החולים בסאו פאולו, שחשבה עליו כיוון שכפות ידיו של אחד המטופלים התקררו, בעקבות פגיעה במחזור הדם, והיא רצתה לחמם אותן. רק אחרי שראתה את הנחמה בפניו של החולה, האחות החליטה לאמץ את הרעיון ולהשתמש בו כדי לדמות מגע ידי אדם. כמו כן, ברזיל היא המדינה השנייה בעולם שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהמגיפה, במה שתואר בידי ד"ר מיגל ניקוליס, בראיון לחדשות BBC, כ"טרגדיה האנושית הגדולה ביותר בתולדות ברזיל".