שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי בימים הקרובים יגבש, יחד עם צוות הפעולה שהקים, שורה של החלטות מיידיות ליישום בשיקום נכי צה''ל ותכנית לאומית לטיפול בנפגעי פוסט טראומה. הצעדים יגובשו בתיאום עם ארגון נכי צה''ל, כאשר גנץ מתכוון להביא לממשלה את עיקרי דו''ח בן ראובן, אשר יפשטו את תהליך ההכרה בנכי צה''ל, בדגש על לוחמים. שר הביטחון פנה לאחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיכנס את הממשלה לישיבה בה ידונו על הצעדים המתוכננים.

בחודש אוקטובר האחרון נחשף תוכן הדו''ח ב'מעריב', אשר הראה כי אגף השיקום במשרד הביטחון פועל בחוסר שקיפות כלפי הנכים והצביע על בעיות חמורות בטיפול והכרה בהם. הוועדה המליצה אז על ביצוע רפורמות מרחיקות לכת במשרד הביטחון, אשר הגיב: "טיוטת דוח הביניים של האלוף במיל' בן-ראובן נמצאת בבחינה במשרד הביטחון. המשרד יגבש את עמדתו ויציגה לכלל הגורמים הרלוונטיים".

בתוך כך, גנץ מתכוון לדרוש העברת 30 מיליון שקלים לטובת בתי הלוחם, סכום אשר הוסכם עליו כבר לפני כשישה חודשים, אך הם לא הועברו בעקבות הבחירות והיעדר תקציב מדינה. בנוסף, שר הביטחון יקדם תוכנית לאומית לנפגעי פוסט-טראומה, שתצטרף לשורת צעדים שכבר בוצעו במשרד בתחום.

בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)

גנץ מסר כי "נכי צה"ל ומערכות הביטחון הקריבו את היקר מכל תחת שירות המדינה ואנו מחויבים להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר. בנושא זה קיים קונצנזוס 'מקיר לקיר' בממשלה ובכנסת, ולכן ניתן לקדם את הנושאים במיידי בהסכמה וללא תנאים תוך הקצאת המשאבים הנדרשים". בנוסף, גנץ ביקש לשלוח חיזוק למשפחתו של איציק סעידיאן, אשר מצבו עדיין מוגדר אנוש, לאחר שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בשבוע שעבר.