יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, פרסם הבוקר (ראשון) פוסט בפייסבוק בו הוא איים לסגור את כל הכניסות והיציאות של העיר, במידה ולא ימצאו פתרון לאירועי הירי. בהודעתו, שיתף רביבו מכתב אותו שלח לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ולמפכ''ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, בו הוא דורש שיתערבו ויבצעו פעילות רחבת היקף למגיור אירועי הירי. 

ראש עיריית לוד מסר כי ביום שלישי הקרוב תיערך ישיבת מועצת עיר דחופה, אשר תעסוק בנושא הביטחון האישי בעיר, אליה יוזמנו כלל חברי הכנסת וצמרת המשטרה. "המצב בלוד הפך בלתי נסבל, אני שומע את הקולות והקריאות הצודקות שלכם, לשים סוף לסיוט המתמשך של הירי, נפצים, זיקוקין ומואזים שהתגבר באופן לא נורמלי משעה 04:00 בבוקר", כתב רביבו לתושביו.

תושבים יקרים, אנו יוצאים לדרך. למלחמה על הבית! מאסנו בהיעדר המשילות. המשטרה פועלת היטב אבל זו טיפה בים. אנו מחריפים...

פורסם על ידי ‏יאיר רביבו‏ ב- יום ראשון, 18 באפריל 2021

במכתבו, הוא מתח ביקורת על עבודת הממשלה וכתב כי "חרף המאמצים של המשטרה, מדובר בטיפה בים. התמונה שמצטיירת היא של פשיטת רגל של המדינה, היעדר הרתעה, זלזול בחוקי מדינת ישראל, חולשה משוועת והיעדר משילות בעיר הנמצאת במרכז הארץ. אין לתושבי לוד סבלנות לתהליכים ארוכי טווח. הם דורשים ובצדק, שקט, כאן ועכשיו". עוד הוסיף רביבו כי התושבים כבר קוראים בקבוצות שונות "לקחת את החוק לידיים, וחובת ממשלה ישראל לפעול במהירות כדי למנוע כל התלקחות בין יהודים וערבים בעיר".

ראש העיר איים, כאמור, כי במידה והקבינט לא יכריז על מבצע ב-30 ימים הקרובים, בכוונתו להשבית את העיר, לסגור את כל הכניסות והיציאות אליה, כולל חסימת כביש 40 ומסילות הברזל וכן חסימת הכניסות לשדה התעופה בן גוריון.