בריטניה הודיעה היום שהיא תומכת תמיכה מלאה בהחלטתה של צ'כיה לגרש 18 דיפלומטים רוסים בחשד שהיו מעורבים בפיצוץ מחסן תחמושת ב-2014, שבו נהרגו שני אזרחים. 

בדברים שנשא אמש הודיע ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, כי ההחלטה על הגירוש התקבלה בעקבות ראיות חד-משמעיות שהשיגו שירותי הביטחון והמודיעין הצ'כיים, ושמהן עולה כי סוכני מודיעין רוסים היו מעורבים בסדרת הפיצוצים. הוא הדגיש כי שני ההרוגים באירוע היו "אבות לילדים וחפים מפשע".

"יש חשד מבוסס-היטב למעורבות של קצינים מיחידה 29155 של שירות המודיעין הרוסי GRU בפיצוצים האלה", אמר באביש. "צ'כיה היא מדינה ריבונית, והיא חייבת להגיב תגובה הולמת על הממצאים חסרי התקדים האלה". ראש הממשלה ציין גם כי נשיא צ'כיה מילוש זמאן, הידוע בעמדותיו הפרו-רוסיות, עודכן בהתפתחויות: "הוא הביע תמיכה מוחלטת בנו", אמר באביש.
 
בנוסף לכך, הרשויות בצ'כיה אמרו כי הן מחפשות אחרי שני אזרחים רוסים, שנקשרו על ידי בריטניה ב-2018 להרעלתו של המרגל לשעבר סרגיי סקריפל.

פראג טוענת שהם היו סוכני מודיעין במסווה, שלהם היה חלק בתקרית ב-2014 שבה נהרגו שני אזרחים. בתגובה, מוסקבה שוקלת לסגור את שגרירות צ'כיה במוסקבה. ארה"ב ואירופה הביעו תמיכה בצ'כיה, על רקע ההתדרדרות ביחסים עם רוסיה סביב המשבר באוקראינה