שני תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם נעצרו היום (ראשון) בחשד לתקיפת הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת הסדר ביפו. על פי החשד, הרב מאלי הגיע ביחד עם מנכ"ל הישיבה לאחד הרחובות בעיר כדי לנסות לרכוש דירה, אלא שאז הקיפה אותן חבורה שקראה לעברם קריאות גנאי. הרב ומנכ"ל הישיבה שלפו את הטלפונים הניידים במטרה לתעד את התוקפים ואלו החלו לחבוט בהם.

יצוין כי לטוויטר עלה פוסט בו נראים שני צעירים חובטים באדם חרדי, ובעקבות האירוע שדווח למשטרה נפתחה בדיקה.

משטרת ישראל פתחה בחקירת האירוע, במהלכה חוקרי המשטרה אספו את ראש הישיבה על מנת לגבות ממנו עדות מסודרת ובמקביל ניסו להתחקות אחר חשודים במעשה. כאמור, בסיום החקירה נעצרו שני חשודים במעורבות באירוע. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מגנה בתוקף את התקיפה האלימה היום ביפו נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ״שירת משה״. מודה לכוחות הביטחון על מעצרם המהיר של החשודים. אני מצפה למיצוי מלוא חומרת הדין איתם.

יו"ר עוצמה יהודית במפלגת הציונות הדתית ח"כ איתמר בן גביר צייץ בעקבות האירוע: "על משטרת ישראל להתעשת ולהתחיל למנוע תקיפות יהודים". הוא הוסיף כי "הטרור ביפו מצטרף לשורת התקיפות השבוע בעיר העתיקה בירושלים ולהפרות הסדר בעיר לוד. מול אוייבים שבחרו בטרור חייבים לטפל בנחרצות, עד להפסקת הטרור והשבת הבטחון לתושבי מדינת ישראל".

יו״ר ימינה, נפתלי בנט, הגיב גם הוא לדברים: "מדינת ישראל היא לא שטעטל בה יוכלו לפגוע ביהודים. האלימות הקשה והבוטה נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר ביפו, היא חרפה וביזיון לאומי".

הוא המשיך כי "אנחנו עדים לסדרת התקפות של פורעים ערבים כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות באופן מכוון ואנטישמי. על משטרת ישראל ומערכת המשפט לפעול ביד קשה נגד גילויי האנטישמיות בתוך המדינה שלנו ולהטיל עונשים כבדים כנגד פשעי הבריונות הללו".

ח"כ יועז הנדל הגיב בטוויטר על האירוע: "המתקפות הלאומניות נגד יהודים בלבוש חרדי, בשבועות האחרונים, הן בושה למדינה ריבונית.
תוצאה של ההזנחה הארוכה של תשתיות ביטחון הפנים וחוסר המשילות. המלך הוא עירום".

ח״כ אופיר סופר התייחס גם הוא לתקיפה וצייץ: ״בשבוע האחרון אנחנו רואים עלייה באלימות ערבים ישראלים כנגד יהודים. בירושלים בסוף השבוע והיום ביפו. הפוליטיקה חשובה, אבל אסור לנו לשכוח לרגע את המאבק הלאומי שממשיך להתרחש כאן".

מתנועת "אם תרצו" נמסר בתגובה: "בנגב, בירושלים וגם ביפו גוברת הפשיעה הלאומנית של גורמים במגזר הערבי נגד יהודים. שתיקתם של מנסור עבאס ואיימן עודה מעוררת תהיות על רצונם האמיתי להשתלבות בחברה הישראלית. אנו קוראים לכל תומכי הקמת הממשלות התלויות בתנועה האסלמית והרשימה המשותפת לקיים חישוב מסלול מחדש".