מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף אמיר אשל, הציג הערב (ראשון) בשיחה עם הכתבים הצבאיים, את תוכנית משרד הביטחון לטיפול בנכי צה"ל בעקבות האירוע בו איציק סעידיאן הצית עצמו באגף השיקום. במקביל, הוא הודה בכישלון המשרד: "איכות השירות לנכי צה"ל אינה מספקת. יש כישלונות באגף השיקום. אנחנו נחושים לפתור אותם".

אשל הסביר כי חרף חוסר היציבות הפוליטית, ישנו צורך במתן פתרון מהיר ויעיל. הוא ציין כי שר הביטחון, בני גנץ, הוציא דירקטיבה ואמר: "נטפל באיכות השירות שאנו נותנים לנכים ואת הנגישות לטיפול בהם. לנכים יש לא מעט זכויות לא ממומשות". 

המפגינים למען איציק סעידיאן יורדים לאיילון, קרדיט אבשלום ששוני

מנכ"ל משרד הביטחון פירט את הסוגיות בהן יעמיקו על מנת לשפר את הטיפול, ובהן ציין את המלצות ועדת האלוף איל בן ראובן, שטען כי התכוונו לממשן בתחילת השנה, ובראשן ביטול מבחן ההכנסה. "ועדת גורן הובילה לשינויים מהותיים באנשי הקבע שלא נפצעו בשירותם ומטופלים בביטוח הלאומי. זה רלוונטי גם לאוכלוסיות נוספות", הוסיף.

אשל התייחס לפער בין ההכרה של חיילי צה"ל בשירות חובה לבין אנשי הקבע וטען כי יש לעשות הפרדה בין איש קבע שנפצע בתאונה בסוף השבוע, לחייל בחובה שחווה את אותו אירוע, שיטופל במשרד הביטחון. 

מנכ''ל משרד הביטחון אמיר אשל (צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון)
מנכ''ל משרד הביטחון אמיר אשל (צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון)

הוא ציין כי חקירת הטיפול באיציק סעידיאן קרובה לסיומה, שבעקבותיה יתקבלו החלטות נוספות, תוך הוספת כוח אדם לטיפול בנכי צה"ל, בהתאם להחלטת הממשלה. "כל עובד יש לו בין 1,500 ל-2,000 נכים שאיתם הוא צריך להיות בקשר ישיר. זה לא סביר בכל קנה מידה", אמר.

"סוגיית הפוסט טראומטיים היא הרבה יותר מורכבת, זו פציעה שקופה ונעשה כמיטב יכולתנו, אין נוסחת זהב. רצינו לעשות מהלכים גדולים אבל לא יכולנו לעשות אותם בגלל הבחירות. איציק הגיע למצב נואש ואסור היה להגיע לזה. במקרה הזה לא הצלחנו ואני לא רוצה לעטוף את זה במילים יפות. השאלה היא מה עושים הלאה", הבהיר אשל.

את דבריו חתם באומרו: "יש הבנה אצל שר הביטחון וראש הממשלה שאנו צריכים תוספת משאבים. משרד הביטחון הוא הגוף שצריך לממש את מחויבות המדינה כלפי נכי צה"ל, הוא חייב להשתפר, מערכת הביטחון היא ששלחה אותם".