האם אנו בדרך לשינוי בשיטת המשטר בישראל? לפי פרסום של עמית סגל הערב (ראשון) בחדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל יוזמה חדשה ליציאה מהפלונטר הפוליטי -  בחירה ישירה לראשות הממשלה, ללא בחירות נוספות לכנסת. 

לפי הדיווח, היוזמה התגבשה בעקבות ההבנה שיו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' איתן בסירובו ללכת לממשלה עם מפלגת רע"מ, ושגדעון סער איתן בסירובו ללכת לממשלה עם נתניהו. עוד דווח כי התמיכה של נתניהו ביוזמה נובעת גם מהערכתו שממשלת בנט-לפיד היא עובדה מוגמרת, בעיקר כיוון שרע"מ נוטה להעדיף ממשלה כזו על פני בחירות. 

לפי הפרסום, היוזמה נולדה אצל יו"ר ש"ס אריה דרעי, שווקה ליו"ר ימינה נפתלי בנט והוא זה שהעלה את האפשרות במהלך פגישתו עם נתניהו בשבוע שעבר. נתניהו השתכנע לתמוך ביוזמה, ומקווה שיחד עם בנט יהיה לו רוב לכך. בנוסף, דווח כי חוק בנושא יוגש השבוע וכי בכך עסקה הפגישה הממושכת שהתקיימה היום בין דרעי ובנט. 

בתוך כך, נתניהו פרסם הערב סרטון ובו הוא קורא לבנט וסער לחבור אליו. הסרטון מגיע ברקע מסיבת העיתונאים שכינס יאיר לפיד ובה שיתף בממשלה אותה שואף להקים יחד עם בנט. "אני קורא גם לבנט וגם לגדעון סער - תצטרפו אלינו, בואו נקים את הממשלה הימנית החזקה שמדינת ישראל זקוקה לה ברגע זה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לדיווחים לפיהם בנט צפוי לתמוך בהצעת גוש מתנגדי נתניהו להקמת הוועדה המסדרת: "אני קורא לבנט, מחר, להצטרף להצעה שלנו להקמת הוועדה המסדרת, שתשמור על הכוח של הימין ותשאיר גם לו זכות וטו. אין שום סיבה שיחבור לשמאל, לא בעניין הזה ולא בשום עניין אחר".