אנחנו מכריזים בזאת על לידתו של ראיון עיתונאי חדיש ומהפכני. המרואיין אינו שותף לראיון, אין מטרידים את מנוחתו. אנחנו מציבים לו שאלות ללא ידיעתו ומשיבים בשמו ובמקומו ומדייקים ככל האפשר. נפתח עם ראש ממשלתנו בנימין נתניהו העסוק בימים אלה בשמירה על כורסתו.

שאלה: האם יש סיכוי להקמת ממשלה חדשה בראשותך?
תשובה: נראה לי שהעם לא יוכל להשלים עם העובדה שאינני ממשיך לעמוד בראשות הממשלה. אני זוכה לתמיכה רחבה מאוד, ואפילו הערבים מתקרבים אליי, גם כאלה הכופרים בזכות קיומנו.

שאלה: כיצד אתה משלים עם המציאות שבה רבים מפגינים נגדך ומכנים אותך “המושחת מבלפור”?
תשובה: הם יודעים שאני ראש ממשלה שרק חושב על הישגים למדינה. כל נושא שטיפלתי בו בתקופת כהונתי משגשג ופורח. איזו דמוקרטיה היא זו שבה הבוחרים רוצים ומבקשים אותי כראש ממשלה, והמתנגדים פוסלים את העובדה שזכיתי לרוב? אני אזוכה במשפט. מדובר בעלילת שווא שתוכח קבל עם ועולם.

שאלה: יש האומרים כי אחיזתך במשרה נועדה להעשיר את כיסך. אתה חסכן נודע ומבקש שהמדינה תממן אותך.
תשובה: זו עלילה נפוצה. אני אכן חסכן. מה רע בכך? מדוע לפזר ממון כאשר ניתן לשמור על חשבון הבנק ולא לפזרו לכל עבר? אתם רוצים לחסוך בהוצאות? יש לי הצעה - נא לבטל את מוסד הנשיאות. משכן הנשיא, העובדים בו, ותפקיד הנשיא עצמו מטילים עומס תקציבי מיותר. ראש הממשלה יכול למלא גם את תפקיד הנשיא, שהוא הצהרתי וטקסי בלבד.

שאלה: אתה מדבר על הקמת ממשלת ימין, אבל מוכן לקבל כל תמיכה, גם של הערבים.
תשובה: בינינו, אין הבדל בין ימין ושמאל. בין יהודים לערבים. כל אזרח שומר חוק יש לכבד ולהוקיר, ללא הבדלי דת, גזע ומין. כל מי שתומך בי - יבורך.

שאלה: כיצד ייתכן שבדמוקרטיה אתה מכהן ללא הגבלה, ללא הקצבה של זמן, ואין חילופי שלטון קבועים בחוק?
תשובה: אינני היחיד. יש עוד דמוקרטיות כאלה כמו גרמניה של הגברת מרקל. בתחילת כהונתי רציתי להגביל את הכהונה. אבל עכשיו גיליתי שאין צורך בכך.

שאלה: יש הטוענים כי בינך לבין אשתך נחתם חוזה המאפשר לה להיות שותפה בהחלטות שלך.
תשובה: זו שאלה חטטנית וקנטרנית. אומר רק זאת: אשתי ואני כרתנו ברית אוהבים. היא משלימה אותי. כמו כל בני זוג, אנחנו נועצים איש ברעהו. היא משכילה ורבת תבונה.

שאלה: מדוע הבן הבוגר ממשיך לחיות בביתכם ואיננו הופך להיות עצמאי?
תשובה: הוא קשור אלינו בכל נימי נפשו. אנחנו מקיפים אותו בחום ואהבה. כאשר יישא אישה, יקים בית משלו. הגיעה העת שתפסיקו להטריד אותנו בשאלות הנוגעות לחיינו הפרטיים.

שאלה לסיום: האם יש סיכוי כי תסכים לעזוב את כורסת ראש הממשלה ולנטוש את המשכן?
תשובה: כרגע אני במלוא אוני. זו רק תחילתה של הדרך. עוד גדולות ונצורות לפנינו. אני חיוני לאזרחים התומכים בי ואמשיך להגן עליהם לא רק מהקורונה.

חתמנו את הראיון המיוחד הזה בשמחה כי הנחנו שעוד יבואו ראיונות נוספים. ימים יגידו.