שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש הבוקר (ראשון) עם עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, במסגרת תיק 4,000. זה היום השישי לעדותו של מי שנחשב לאחד מעדי המפתח בפרשה מבחינת הפרקליטות. 

במהלך הדיון הציגה התובעת, עורכת הדין יהודית תירוש, התכתבויות בין ישועה לשאול אלוביץ' (לשעבר בעל השליטה בבזק ואתר וואלה!) מן התקופה שלפני בחירות 2013, מהן עולה כי ישועה נדרש למנוע את העלתם של פרסומים שליליים על נתניהו ובני משפחתו, וחקרה את ישועה לגבי מספר מקרים שנוגעים לזאב רובינשטיין, מקורבם של בנימין ושרה נתניהו, שהעביר לכאורה בקשות לסיקור לא אוהד של מפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט.

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ניברן ברודקאסט

עדכונים מהדיון:

12:14: אישור העסקה התעכב ובעקבות כך כתב ישועה: "אני כל היום עושה קמפיין בשביל ההוא (נתניהו) ובסוף זו התמורה. אתה לא מבין מה עברתי היום עם המערכת". על כך השיב אלוביץ': "אני מתאר לעצמי". ישועה: "רק תביא מחר את המכתב בכל מחיר או שאני מאושפז עם התקף לב. אין לנו יותר זמן, זה מסוכן".

12:11: מוצגת התכתבות מהתקופה שלפני אישור העסקה ועניינה פרסום כתבה ראשית חיובית ומפרגנת על נתניהו באתר וואלה. ינון מגל, העורך הראשי של וואלה לשעבר כתב: "עוד חמש דקות היא (הכתבה) בראשית". בהמשך לכך כתב ישועה לאלוביץ': "עלתה עכשיו לראשית, תעדכן אותו (את נתניהו) שיראה מה עושים בשבילו".

11:57: ישועה מעיד בנוגע לעסקה: "זו הייתה עסקה שדורשת אישור פורמלי בלבד, ודווקא אנחנו נתקלנו בקשיים מצד מי שאנחנו מספקים לו סיקור מוטה. זה לפחות הנרטיב שהיה לנו אז".

11:52: ישועה בהודעה לאלוביץ' בנוגע לאישור מכירת יד 2: "חסר לגדול (נתניהו) שלא יספק את הסחורה אחרי כל מה שעשינו לו". במענה לישועה כתב אלוביץ': "הוא חותם בשנייה".

11:06: ישועה מעיד שקיבל בונוס על סך של 15 מיליון שקלים בגין מכירת האתר יד 2. עוד טען, כי מנכ"ל האתר עצמו קיבל סכום של 10 מיליון שקלים.

11:00: פרקליטו של אלוביץ׳, עוה"ד ז׳ק חן מחה על האופן שבו מתנהלת הפרקליטות בהבאת עדותו של ישועה: "אנחנו חצי שעה שומעים דברים שמעולם לא שמענו עליהם, ובמזכר שהועבר אלינו זה שלוש שורות. וכל זה נעשה שבועיים לפני המשפט. גם בית המשפט ראה בזה בעיה. זו דוגמה מצוינת לאיך ׳בפרקליטות אכלו בוסר ושיני ההגנה תכההנה׳. זו דוגמה פנטסטית להליך פשוט ופסול מעיקרו". פרקליטתה של איריס אלוביץ׳ (רעייתו של שאול אלוביץ'), עוה"ד מיכל רוזן-עוזר הוסיפה: "הרי מה יש לנו ברענון, כל מה שקיבלנו שזה ׳מאפיין את הלך הרוח של הדברים׳. התובעת מסרה לנו שמה שעלה ברענונים זה דברים שהם ׳בהלך הרוח׳, ועכשיו היא מבקשת פירוט".

10:16: בשלב זה עבר הדיון לעסוק בעניינו של ג'יימס פאקר, איש עסקים ששמו נקשר בתיק 1000. ישועה העיד כי נתניהו רצה שפאקר ירכוש את אתר וואלה מאלוביץ' למרות שהאחרון התנגד, אבל רה"מ ניסה לשכנעו להסכים. "ג'יימס לא רצה לקנות את האתר, לכן הוא היה צריך לעבור 'מסאז' בירושלים'. זו מטאפורה ללחץ שראש הממשלה הפעיל עליו", אמר ישועה. בהודעה שהוצגה כתב ישועה: "אני מרגיש כמו בסרט". אלוביץ' השיב לו: "לצערי זאת המציאות".

10:15: אלוביץ' העביר לישועה הודעה לפיה עליו לצפות לטלפון מנתניהו, בעקבות פרסום תמונתו של בנו יאיר מתנשק עם חברתו. "אילן, תמנע זאת בכל מחיר. זה תפס כיוונים הזויים. מחר הוא אמור לחתום על האישור להנפקה", כתב אלוביץ' לישועה. לשאלת התובעת תירוש מי זה הוא השיב ישועה: "ראש הממשלה".

10:00: מוצגת הודעה שישועה כתב לאלוביץ' לאחר פרסום בדיקת מבקר המדינה באשר להוצאות בית הנשיא: "תראה את הראשית של וואלה, הגדול (נתניהו) חייב לך הרבה".

09:35: התובעת תירוש: בינואר 2013 ישועה העביר לאלוביץ' מייל שהיה במקור מרובינשטיין.  למה העברת את המייל? ישועה: "אלה הימים הראשונים של ההתחלה של הלחצים, של התחלת התפעול... אני מקבל מסמכי וורד, תקופת בחירות, תתקוף מישהו, ואנחנו מבצעים את העבודה. מקבלים הוראות מדויקות ואם אנחנו לא מבצעים אנחנו מקבלים דרישה לתיקון".

09:30: מוצגת הודעה מרובינשטיין בשליחות לכאורה של נתניהו לאלוביץ': "החומר שהעברתי לך אחר הצהריים חשוב ביותר, בעיקר מה שמצאו שאשתו של בנט עבדה כשפית במסעדה לא כשרה (העברתי את התמונה שלה ושם תאור המסעדה והתפריט של השרצים) והיא אישה דתיה". ישועה העביר את הקבצים על גילת בנט לאנשי המערכת וכתב: "חומר שנשלח אליי בעילום שם על בנט אם יש פה משהו עיתונאי אז תנצלו... אבל בדקו טוב כי זה בטוח מגמתי... אם אין בזה עניין ציבורי אז זרקו לפח".

09:25: התובעת יהודית תירוש ממשיכה לחקור את ישועה לגבי מספר מקרים שהתרחשו לקראת בחירות 2013 ונוגעים לזאב רובינשטיין, מקורבם של בנימין ושרה נתניהו, ולבקשות לסיקור של מפלגת הבית היהודי ונפתלי בנט שהעביר. לישועה מוצגת הודעה שבה כתב אלוביץ' "הודעה מ'החבר', הוא יושב ומסתכל על וואלה... חשוב לו ולה בהיסטריה".