מחקר חדש שנערך בידי החוקרים מאוניברסיטת RMIT שבמלבורן, אוסטרליה, הצליח להוכיח כי יקיצת בוקר לצלילי השיר האהוב עלייך עשויה לגרום לך להרגיש עירני יותר ופחות מבולבל. החוקרים שניסו לבחון כיצד ניתן להילחם ב"אינרציית השינה", תופעה פיזיולוגית של חוסר ערנות וטשטוש, מצאו את הקשר בין מידת הערנות למוזיקה אהובה.

"אינרציית שינה" היא מצב שיכול להימשך לפעמים עד כארבע שעות מרגע היקיצה ולהקשות על האדם להתחיל את יומו בצורה חלקה. בעוד מקלחת בוקר וקפה עשויים לסייע בהגברת הערנות, החוקרים טוענים כי התשובה פשוטה הרבה יותר, כמו לשנות את צלילי השעון המעורר לכאלה שאפשר לזמזם או לשיר. 

במחקר נבדקו השפעות צלילי שעון מעורר שונים - כאלה נעימים לאוזן, לעומת כאלה צורמים הכוללים צפצופים ואזעקות. המשתתפים התבקשו לבצע משימות דמויות משחק בסמארטפון שלהם, מיד עם השכמתם לצלילי השעון השונים, כדי להעריך את מידת הערנות שלהם. הממצאים חשפו כי אלו שהצלילים שלהם היו נעימים, היו מהירים ומדויקים יותר במשחק בהשוואה לאלו שהתעוררו לקולות אזעקה קלאסיים. כמו כן, הסיבה לתוצאה זו נותרה לא ברורה, והחוקרים מציעים כי ייתכן שקיימים רוחבי פס של תדרים המפעילים אזורים מסוימים במוח.