חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על האירועים האלימים שהתרחשו אמש ביפו והודה כי מצבו "לא טוב בכלל". בדבריו הסביר: "הלכתי אתמול לישון אחרי שראיתי את הפצועים בוולפסון. אני ראיתי חמישה-שישה אני לא יודע כמה הגיעו לאיכילוב או אחריי לוולפסון, אחד המנהיגים של התנועה האסלאמית נפצע באופן קשה, עבד אבו שחאדה חבר מועצת העיר הוכה".

הפרות סדר ביפו (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

אבו שחאדה קבע: "לא אבקר את הרב אליהו מאלי. מתנגד לפרויקט הפוליטי שהוא מוביל. זה מנוגד לאופי הדמוגרפי והפוליטי של עיר מעורבת". לדבריו מיד לאחר התקיפה של הרב התחילו האנשים שסביבו מההתנחלויות השונות להתאסף ביפו כדי להראות לערבים מי הם אדוני הארץ.

עם זאת הדגיש כי בתפיסת עולמו יפו היא עיר מעורבת: "אני רואה בזה עושר אנושי. אני באמת מאמין בתפיסת עולמי שבחברה לא כולם נראים אותו דבר או מדברים באותה שפה, עושר דתות ועושר מנהגים ומסורות, סך הכול חברה יותר בריאה, הרבה יותר עשירה מבחינה אנושית ואני שמח הרבה יותר לגדל את הילדים שלי בחברה רב תרבותית".

לדבריו, "הבעיה כשמגיעים אחרי תוכנית ההתנתקות מעזה, יש פרויקט חדש של המתנחלים שנקרא להתנחל בלבבות, שזה הפרויקט שהוביל הגרעין התורני בלוד, ביפו ובערים מעורבות אחרות שבאה עם תפיסת עולם פוליטית שמנוגדת לעניין הזה. אנשים מגיעים לשכונת עג'מי, 90 אחוז אוכלוסייה ערבית והם אומרים וכותבים שהם רוצים שכונות נקיות, בתי ספר נקיים וגנים נקיים לא בגלל שיש בעיה של סנטריה בעיריית תל אביב יפו, הם מדברים בשפה הגזענית והמגעילה הזאת ביחס לאוכלוסייה הערבית שגרה ביפו".

כאשר נשאל האם הוא מגנה את מה שקרה עם הרב מאלי, השיב: "הותקף הרב מאלי אני לא יודע מה הסיבות, לא מכיר את הפרטים. מה קורה? מתחילים כל האנשים שסביבו בהתנחלויות השונות להחליט שהם הולכים להתאסף ביפו כדי להגיד לערבים ביפו מי אדוניי הארץ, מתחילים להתאסף באזור בית החולים, המשטרה רואה שהם הולכים להוביל פרובוקציה, הם אומרים שהם רוצים להפגין במקום מסוים ואז מתחילים ללכת בתהלוכה עם כל הפרובוקציה שלהם לרחוב הראשי ביפו, אנחנו בחודש הרמאדאן, אחרי שבירת הצום אנשים הולכים להתפלל, המתפללים יוצאים מהמסגד, רואים אותם עומדים ברחוב הראשי עם אמירות גזעניות וקללות.

השייח' פונה למשטרה, יש אינספור שוטרים שלא רק לא מונעים מהם להגיע אלא מלווים אותם לעשות פרובוקציה. השייח אומר להם חברים רק תמשכו אותם קצת מפה כי עכשיו יוצאים האנשים מהתפילות, הקללות, האלימות לא מובילה לשום מקום טוב. במקום למשוך את המתנחלים ולמנוע את הפרובוקציה שאנשים יוצאים מהמסגד, מכים את השייח, מתנפלים על חבר מועצת העיר".

הוא טען כי הייתה "אלימות מזעזעת מצד המשטרה. אני מאוד מקווה שהמשטרה תפסיק את האלימות שלה כלפי האוכלוסייה הערבית ביפו, תפקידה של המשטרה להגן. שהמשטרה תעשה את העבודה שלה, אבל זה שיבואו לתקוף אותנו? המשטרה לא מגנה – מה אתם מצפים?".