גלית כהן, אמה של אושר דרעי ז"ל שנפטרה מתגובה אלרגית חריפה לחלב, סיפרה הבוקר (שני) לליאת רון בתוכנית ברדיו צפון 104.5FM על הטרגדיה: "כשאושר הגיעה לבית החולים בדיוק הייתה החלפת משמרות, החברה אמרה שהיא זעקה שהיא אלרגית לחלב, היה שם צעקות והחברה סיפרה שאושר אחזה בציפורנים מישהו שעמד לידה ואמרה 'תגיד להם שיטפלו בי אני לא נושמת'".

"זה היה קריטי, הגעתי וראיתי שמירה סביב המיטה שלה ולא נתנו לאף אחד להתקרב, לא הבנתי את המצב, חשבתי שמפוצצים אותה בסטרואידים ומצילים אותה עד הרגע שהכניסו אותי לחדר והודיעו לי ששם זה נגמר", המשיכה.

אושר דרעי ז"ל, בת ה-23 מחצור הגלילית נפטרה לאחר שאכלה קינוח חלבי במסעדה בשרית: "אם הייתה מודעת לאלרגיה במסעדה היו מזמינים אמבולנסים, היא העירה ושאלה ואמרו לה זה פרווה", אמרה אמה. לדבריה, עצם העמידה במצב הזה, שהחיים שלה זה בידיים שלה, "זה מצב או שאני מצילה את עצמי או שזהו, היה שם מישהו עם עזרה ראשונה אם במסעדה היו מפנים תשומת לב היה אפשר להזריק לה". 

בהמשך, התייחסה גלית להתנהלות בית החולים: "את הבדיקות של הרשלנות לא אני עושה, זה לא התפקיד שלי, ואני לא חוקרת ולא רוצה להתעסק בזה". היא הוסיפה כי "אנחנו מסכימים להיכנס לראיונות זה רק כדי להעלות את המודעות ולייחס חשיבות לילדים אלרגיה מסכנת חיים, הם ילדים רגילים לחלוטין וצריכים להתנהל רגיל, צריך לתת להם תשומת לב מיוחדת ברגע שיש ספק הכי קטן".

"למה הם צריכים לקחת אחריות על עצמם? הילדה שלי השאירה פה רעש גם אחרי מותה", אמרה גלית. 

מבית החולים זיו בצפת נמסר: "חשוב לנו להדגיש כי אושר טופלה במיון של זיו בצורה מיידית ובאופן דחוף תוך דקות ספורות, על ידי צוות רב מקצועי אשר ביצע בה פעולות החייאה ממושכות עד לקביעת המוות. אנחנו מאמינים כי נתיחת הגופה תשפוך אור על חומרת הפגיעה הרב מערכתית הידועה בשוק אנפליקטי. אנו משתתפים בצערה של המשפחה ושולחים לה את תנחומינו." לגבי הטענה על החלפת משמרות נמסר: "לא הייתה".

ר׳ דניאל אלבירט, מנהל היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה, מרכז רפואי קפלן: "אפיפן זה המקבילה של הדפיברילטור, שניתן להציל בדקות הראשונות עד קבלת הטיפול המתקדם. חשוב להזמין אמבולנס שיודע להציל במצב של תגובה אלרגית".