מיכאל אוליאנוב, שגריר רוסיה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הצביע היום (שני) על התקדמות משמעותית בשיחות בנושא הסכם הגרעין בווינה. "לסיכום התוצאות של שבועיים של דיונים, אנחנו יכולים לציין בסיפוק רב שהמשא ומתן נכנס לשלב הניסוח", כתב אוליאנוב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. הבכיר הרוסי הוסיף כי "פתרונות מעשיים עדיין רחוקים, אך עברנו ממילים כלליות להסכמה על צעדים ספציפיים לקראת המטרה".

דובר ממשלת גרמניה התייחס אף הוא למגעים, ואמר כי "אנחנו רואים תנועה, התקדמות ורצון לנוע קדימה בשיחות". 

הדברים נמשכו בהמשך להצהרתו של סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקג'י, ביום שבת האחרון בסיום שיחות הגרעין בווינה: "נראה שמתגבשת הבנה חדשה ויש הסכמה בין כל המדינות על היעד הסופי". לדבריו, ההמשך לא יהיה קל וישנן עוד מחלוקות רציניות אבל אפשר להתחיל לעבוד על טיוטת הסכם.

כזכור, איראן מקיימת לאחרונה שיחות עם נציגי המעצמות בווינה, על מנת לנסות ולחזור להסכם משנת 2015, שננטש לפני כשלוש שנים על ידי נשיא ארצות הברית הקודם, דונלד טראמפ.

לצד זאת, בשבוע שעבר נרשמה הפרה נוספת של הסכם הגרעין. לפי דיווחים בכלי תקשורת באיראן, הנשיא רוחאני הורה על הפעלת צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום מדגם שהפעלתו נאסרה בהסכם מ-2015. ככל הנראה, מדובר במסר לארה"ב על רקע שיחות הגרעין, לפיו איראן תמשיך להפר את ההסכם כל עוד לא יבוטלו הסנקציות האמריקאיות.