העימות בין בן כספית לאבישי בן-חיים נמשך: שני העיתונאים הוותיקים התווכחו הבוקר (שני) בטוויטר, על רקע ביקורת מצד בן חיים על המגעים להקמת ממשלה ב"גוש השינוי". במסגרת זו, טען בן חיים כי "‏השם הראוי לממשלת לפיד בנט מרצ וכו': 'ממשלת ישראל הראשונה'/'ממשלה לבנה'", ממשלה שמגשימה בדיוק את תיאוריית 'ישראל השניה'". בן כספית מיהר להגיב.

כספית תקף את בן-חיים: ‏"התעמולן שאינו מודע לתוועמולנותו ממשיך: אורנה ברביבאי, מרב כהן, מאיר כהן, קרין אלהרר, צמרת "יש עתיד", ישראל הראשונה ונתניהו, המולטי-מיליונר, קמצן חולני מקושש מיליון שקל על 'החזרי מס' שהצביע נגד כל הצעות החוק שאמורות להיטיב עם נכים ומוגבלים, הוא 'ישראל השניה'. עולב העולבים".

בן חיים השיב: ‏"‎הסברתי בן וזה כתוב. נתניהו איננו מזרחי אבל הוא הבחירה המובהקת של ישראל השנייה. אז מה שכתבת חשוב והאנשים טובים, אבל זה לא קשור לאירוע ההיסטורי שעליו אני מדבר מזה זמן ושהממשלה המוצעת היא עוד התגשמות שלו: הדרת ישראל השנייה משותפות בדמוקרטיה".

"‏‎זה שהסברת, אבישי, לא הופך את זה לנכון. מה שאתה עושה הוא לא פחות מפשע היסטורי. בינתיים המפלגה שמדירה מנהיג מזרחי משורותיה היא מפלגתו של המולטי-מיליונר הלבן, נהנתן וקמצן שאתה מכנה 'מנהיג ישראל השניה", טען בן הבוקר.