הכנסת סערה היום (שני) בעקבות האירועים האחרונים שהתרחשו ביפו. במהלך הדיון, נרשמו מספר עימותים בין חברי כנסת מסיעות הבית. ח''כ עאידה תומא סלימאן נאמה במליאה וגינתה את אוזלת היד של המשטרה אל מול האלימות בחברה הערבית: "קיבלתי רשימת אירועים שקרו לסוהא מנסור בטרם נרצחה. בימים שלפני היא קיבלה איומים, ירו לה על הרכב וכמה ימים לאחר מכן שרפו אותו, ירו לה על הבית ועל מכון היופי שלה. בכל האירועים סוהא התלוננה במשטרה וביקשה הגנה. היא התלוננה".

"מי שרצח אותה היו פושעים נאלחים, אך מי שעזר לפושעים להגיע אליה, בין אם רצו בכך או לא, היו שוטרי משטרת ישראל. כשאומרים שאין לנו אמון במשטרה, זו הכוונה", המשיכה סלימאן. חברת הכנסת מאי גולן התפרצה לדבריה ואמרה: "את לא מתביישת? את מדברת על המשטרה?" סלימאן השיבה כי "אין לך בושה. אישה נרצחה, תפסיקי עם הגזענות שלך".

כזכור, מנסור נרצחה בשבוע שעבר במכון היופי אותו ניהלה בטירה. נזכיר כי מדובר בבת משפחה מורחבת שבתוכה מתנהלים סכסוכים עתיקי יומין, וכבר נרשמו מספר אירועים אלימים בעבר בקרבה במסגרת אותם סכסוכים פנימיים.

מאי גולן (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
מאי גולן (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

ח''כ ינון אזולאי ממפלגת ש''ס תקף את הח''כים הערבים ואמר כי "אנחנו מזדהים עם הטענות של הח''כים הערבים על האלימות המשטרתית, אך בימים האחרונים אנו רואים אירועים אנטישמיים בהם מותקפים יהודים בגלל החזות שלהם, אך לא שומעים את הח''כים הערבים. ח''כ סאמי אבו-שחדאה התראיין היום ברשת ב', לא שמעתי אותו מגנה את האלימות הזו".

ח''כ אבו שחאדה הגיב לאזולאי ואמר: "לפחות אל תשקר, אתה פשוט משקר". אזולאי השיב כי "דם יהודי אינו הפקר. אף דם אינו הפקר. לא ניתן לאנטישמיות להרים פה ראש". אבו שחאדה שוב ענה ואמר: "אבל למה אתה ממשיך לשקר? זה פשוט לשקר".