לפעמים דווקא המתכונים הכי פשוטים והכי קלים להכנה הם הגאוניים באמת: כך זה גם במקרה של המתכון להכנת קרקרים. אין צורך בחומרי גלם מיוחדים, הקמחים על כל סוגיהם מצויים אצלנו בארונות המטבח, התבלינים הם ממש בסיסיים, ואם חסר לנו בכל זאת חומר גלם מסוים, בקלות אפשר להחליפו בחומר גלם אחר.

נהדר להחזיק במקפיא בבית קופסת קרקרים מעשה ידינו, שמהווים פתרון נפלא במקרה של אורחי פתע. הם נשלפים באחת מהמקפיא, מפשירים במהירות ומשמשים כבסיס לכל מיני תוספות.

לאתר המתכונים של פסקל לחצו כאן.

ריבועי קרקרים עם גרעינים וזעתר
החומרים:
(לכ־30 יחידות)

1 כוס קמח כוסמין מנופה
1 כוס שיבולת שועל
3/4 כוס גרעיני חמנייה
1/2 כוס גרעיני דלעת
1/2 כוס שומשום
1/3 כוס פשתן
1 כפית מלח
2 כפות זעתר
1/2 2 כפות שמן זית
1/4 עד 1/2 1 כוסות מים, בהתאם לספיגה

הכנת הקרקרים (צילום: פסקל פרץ-רובין)
הכנת הקרקרים (צילום: פסקל פרץ-רובין)

לפיזור:
חופן זרעי קצח
חופן זרעי שומשום
מלח (לא חובה) 

אופן ההכנה:
1. מניחים את כל חומרי הבצק בקערה רחבה ולשים הכל לבצק אחיד. מרדדים את הבצק לעלה דק דק עד כמה שאפשר ומעבירים לשתי תבניות תנור משומנות. מהדקים קלות אל התבנית. מברישים את עלה הבצק במעט מים ומפזרים על פני הבצק את כל התוספות לפיזור. בעזרת קצות האצבעות מהדקים אותן קלות אל הבצק.

2. מכניסים את התבנית לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות. מנמיכים את החום ל־160 מעלות (אפשר בטורבו) ואופים במשך 12 דקות. מוציאים וחותכים לריבועים ומכניסים שוב לתנור. ממשיכים לאפות ולייבש את הקרקרים במשך כ־25 דקות. מוציאים ומצננים קלות. בעזרת הסכין חוזרים על סימני החיתוך, ואז מפרידים את הקרקרים אחד מהשני. מצננים היטב ושומרים בצנצנות או בקופסאות בעלות סגירה הרמטית.

הכנת הקרקרים (צילום: פסקל פרץ-רובין)
הכנת הקרקרים (צילום: פסקל פרץ-רובין)