חבר המושבעים הרשיע הלילה (בין שלישי לרביעי) את השוטר לשעבר דרק שאובין ברציחתו של ג'ורג' פלויד כאשר רכן עם ברכו על צווארו של הגבר האפרו-אמריקאי במשך יותר מתשע דקות במהלך ניסיון מעצר לפני קרוב לשנה. כוחות משטרה ומשמר לאומי גדולים התפרסו מחשש למהומות. 

אחרי עשר שעות בלבד של התייעצויות, קבעו 12 המושבעים כי שאובין אשם בכל סעיפים של רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה. השופט ביטל את הערבות של שאובין, שנלקח למעצר, וגזר הדין יינתן בעוד שמונה שבועות כאשר ההערכות הן שהעונש יעמוד על כ-15 שנה.

במהלך המשפט, שהועבר בשידור ישיר, התביעה הציגה סרטוני וידיאו שתיעדו כיצד שאובין לחץ במשך 9:29 דקות עם ברכו על צווארו של פלויד שקרא "אין לי אוויר". כמו כן, הופיעו 38 עדי תביעה ב־11 ימים, שכללו בני משפחה, מומחים רפואיים ואנשי משטרה, בהם מפקדו של שאובין, שאמרו כי הוא הפעיל כוח מופרז.

דרק שאובין, הנאשם ברצח ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)
דרק שאובין, הנאשם ברצח ג'ורג' פלויד (צילום: רויטרס)

מנגד, ההגנה העלתה רק שבעה עדים ביומיים, שטענו כי שימוש בסמים תרם למותו של פלויד, בעוד שאובין עצמו נמנע מלעלות לדוכן.

בדומה לאירועים האלימים אחרי מותו של פלויד בשנה שעברה, האווירה הפכה לטעונה יותר בימים האחרונים אחרי שבשבוע שעבר ירתה שוטרת בדונטה רייט (20) אחרי שעוכב בשל עבירת תנועה ליד מיניאפוליס, בעוד שבשיקגו פורסם סרטון שמתעד שוטרים יורים למוות בנער בן 13.

גדרות תיל הוצבו סביב מטה משטרת מיניאפוליס ובניין הממשל של מחוז הנפין בעיר. כוחות של המשמר הלאומי התפרסו ותגבורות של משטרה הוזרמו ממחוזות נוספים, בעוד שבתי הספר עוברים ללימודים מרחוק מהיום ועד סוף השבוע.

גם בערים נוספות הייתה היערכות מתוגברת. בוושינגטון הבירה החלו כל השוטרים לבצע משמרות של 12 שעות, וראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו מקיים הערכות מצב שוטפות.

משטרת סן פרנסיסקו ביטלה את כל החופשות, ובמשטרת לוס אנג'לס פנו לתושבים בבקשה שיתריעו אם יש להם מידע על גורמים שינסו להפר את הסדר.

"אנחנו לא רוצים קבוצות קטנות של בודדים עם כוונה זדונית שישתלטו על הפגנה שלווה", אמר דובר המשטרה, קפטן סטייסי ספל.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר אמש כי הוא "מתפלל להכרעת הדין הנכונה" במשפטו של דרק שאובין, השוטר לשעבר שנאשם ברצח של ג'ורג' פלויד. כזכור, עד כה ביידן נמנע מלדבר על הנושא מחשש שישפיע על ההליך המשפטי. את הדברים אמר בעת פגישה עם מחוקקים היספניים.

ביידן התקשר אתמול לבני משפחתו של פלויד, ואמר כי הוא "יכול רק לדמיין את הלחץ ואת החרדה שהם חשים. הם משפחה טובה והם קוראים לשלום ולשלווה לא משנה מה פסק הדין".

בנאום מוקדם יותר ביום שלישי, אחיו של ג'ורג', פילוניסה פלויד, תיאר את שיחתו עם הנשיא בראיון ברשת NBC. "הוא יודע איך זה לאבד בן משפחה, ופשוט הודיע ​​לנו שהוא מתפלל עבורנו, ומקווה שהכל יהיה בסדר", אמר.