לכבוד יום כדור הארץ, שיצוין בעולם ביום חמישי, הודיעה קבוצת "שכולו טוב" - המפעילה מיזמים שיקומיים לאנשים עם מוגבלויות - על הקמת מפעל מחזור זכוכית חדש.

הקבוצה מפעילה מיזמים ירוקים נוספים בהם רשת חנויות בגדי יד שנייה, רשת ספרי יד שנייה ועוד. כל המיזמים פועלים לשיפור איכות הסביבה תוך הכשרה מקצועית לאנשים עם חסמים תעסוקתיים, במטרה להשתלב בשוק התעסוקה.

גלסריה - המפעל החדש שהוקם בחיפה - הינו מפעל מחזור חברתי־שיקומי ראשון מסוגו בארץ. גם מפעל זה נועד להכשיר ולספק כלים עבור אנשים עם מוגבלויות ולשלב אותם בשוק התעסוקה.

גלסריה מצטרף למיזמים ירוקים שונים ומגוונים שהחברה מפעילה, כמו למשל מיזם השליחויות "גוד דליוורי" שבו השליחים, שהם אנשים עם מוגבלויות, מבצעים את השליחויות באמצעות כלי תחבורה ירוקים כמו אופניים, אופניים חשמליים, או תחבורה ציבורית.

''דנדשה''. טרנד היד שנייה תופס תאוצה בקרב צרכני אופנה רבים (צילום: באדיבות קבוצת שכולו טוב)
''דנדשה''. טרנד היד שנייה תופס תאוצה בקרב צרכני אופנה רבים (צילום: באדיבות קבוצת שכולו טוב)

זאת במטרה לשמור על איכות הסביבה תוך הפחתת הפליטות ושמירה על איכות האוויר. השירות מציע שליחות עד הבית למוצרים שונים, החל מפירות וירקות מהירקנייה השכונתית ועד צעצועים, ואף מסמכים מעורך הדין.

 מיזם נוסף הוא "סיפור חוזר" - רשת ספרים לספרי יד שנייה. במהלך שנת הקורונה חל גידול בביקוש לספרי יד שנייה והרשת דיווחה על גידול של כ־40% במכירות ספרים בשנה האחרונה. כעת החברה מתכננת לעשות קפיצת מדרגה ולפתוח סניפים חדשים, כך שעד סוף השנה הרשת תגיע ל־30 סניפים ברחבי הארץ, מתוך אמונה כי שימוש חוזר בספרים תורם לשמירה על איכות הסביבה ומצמצם את כמות העצים הנכרתים לשם דפוס.

גם על תחום האופנה, המזהם השני בגודלו בעולם אחרי תעשיית הבשר, הקבוצה לא פסחה והקימה את רשת "דנדשה" - רשת חנויות אופנת יד שנייה. טרנד היד שנייה תופס תאוצה בקרב צרכני אופנה רבים, דבר הנובע מתוך ההכרה בסכנת הזיהום של תעשיית האופנה. למרות העובדה שמדובר בבגדי יד שנייה, בקבוצה עיצבו את החנויות ברמה גבוהה ומציעים רק פריטים ייחודיים ובאיכות גבוהה.