גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 12, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והסביר את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהודיע כי מתנגד להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, ואמר: "היועמ"ש לא פסל את האפשרות, אלא יש קושי בסיסי בשלב זה".

נתניהו על בחירות ישירות לראשות הממשלה. צילום: ערוץ הכנסת

פלג הסביר כי מנקודת מבטו של מנדלבליט, ישנו קושי בהוצאת נתניהו לנבצרות שכן מדובר בסיטואציה חריגה, בה לא רק שראש הממשלה הוא נאשם בפלילים, אלא "תוקף באגרסיביות" נושאי תפקידים, להגדרתו. "הסוגיה הכל כך קשה הזאת הגיעה לפתחו של בג"ץ ו-11 שופטים אמרו פה אחד - זה קשה, ואולי בלתי נסבל, אבל זה רצון העם ולכן אנחנו נאלצים לאשר או לא למנוע את הטלת התפקיד על נאשם בפלילים", ציין פלג. 

בסיומו של הראיון הוסיף פלג: "אני מבין את היועמ"ש, הוא אומר 'זה על השולחן' ויכול להיות שיאלצו לעשות משהו בסופו של יום, אך בעת הזאת – לא". כזכור, אמש הודיע מנלדבליט כי דינה של עתירת התנועה לאיכות השלטון להוציא את ראש הממשלה לנבצרות - להידחות. זאת, מכיוון שלשיטתו, "מכלול הנסיבות הרלוונטיות הקיימות אינו מבסס לעת הזו עילה לקביעה שיפוטית לפיה נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו".