ח"כ אפרת רייטן שוחחה היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפרה על השבועיים הראשונים שלה בתפקיד. "זאת הפעם הראשונה שאני נמצאת בפורום הזה, בכנסת – ובסיטואציה שלא תיאמן. הכנסת לא מתפקדת", טענה והסבירה: "אני הושבעת לפני שבועיים, אין ועדה אחת בכלל. אתמול מוניתי לוועדה המסדרת, אבל אנחנו יודעים מה היה סופה. אין שרים, אין ממלאי מקום, אין מנכ"לים, אין פרקליט – הכל כמו משהו שקורס לתוך עצמו, ולאישיות אחת שמנהלת את המדינה היום".

היא המשיכה להעביר ביקורת ואמרה: "האם זו המדינה שאנחנו רוצים לחיות בה? אם אומרים שכן, ככה אנחנו רוצים לנהל את המדינה ולבטל את כל המוסדות הקרויים דמוקרטיה, אז בואו נלך להצבעה – ונראה אם רוב העם כך רוצה לחיות. אני סבורה שצריך שלטון ומשטר של איזונים ובלמים, לא בכדי זו השיטה הטובה מבין כל הגרועות שיש, והיא עובדת. אולי צריך לתקן אותה מעט ולעשות לה אדפטציות, אבל בסופו של דבר מדובר בשלטון העם, ומה שאנחנו חווים כרגע רחוק מאותה הגדרה".

רייטן סיפרה על ההצבעה לוועדה המסדרת, שאחריה נקבע כינוסה – אך לבסוף היא לא התכנסה: "בוועדה היה רוב לגוש השינוי. חיכינו 45 דקות לבואו של יו"ר הכנסת שלא הגיע, ואז דיבר על הצעה משלו, אלא שהיה סיכום עם מאיר כהן שמוביל את גוש השינוי בעניין של הוועדה המסדרת. היו חילוקי דעות לגבי מה נאמר, מה סוכם ומה לא, כאשר גוש השינוי אמר נחרצות שלא היה שום סיכוי, ומיקי זוהר טען הפוך. הליכוד ביקש שיהיה רוב לליכוד, כלומר יו"ר הכנסת יהיה יריב לוין, יהיה לו סגן נוסף של הליכוד, וסגן נוסף מטעם גוש השינוי. אנחנו טענו, שאין תוחלת להצעה הזאת, ושזה לא מבטא את ההצבעה ואת הרוב".

ח"כ אלהרר: "אני מקווה שזה ניצחון ראשון בסדרת ניצחונות"

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שוחחה גם היא עם אריה ובן בעקבות ההצלחה הגדולה אתמול אחרי שאושרה הצעת גוש השינוי ביוזמת יש עתיד להקמת הוועדה המסודרת, ולא ההצעה של הליכוד. שנשאלה על ידי כספת האם זה הניצחון האחרון, השיבה: "למה לקלקל?".

היא הוסיפה כי "זה ניצחון ראשון בסדרת ניצחונות. אמרתי כל הזמן שאנחנו עובדים, גם אם זה לא נראה לפני הקלעים – מאחורי הקלעים יש עבודה אינטנסיבית, ויכול להיות שהיו גם טעויות של הצד השני שתרמו, אבל בהחלט הייתה כאן עבודה משמעותית שאני מקווה שתניב פרי מעמיק יותר, בדמות ממשלה ישראלית יציבה שדואגת באמת לאזרחים".

"אנחנו שוכחים שאין תקציב מדינה כבר שלוש שנים", אמרה עוד והוסיפה: "זה דבר מאוד משמעותי, וצריך ממשלה מתפקדת שתעשה את זה, ולא ממשלה מנופחת שלא עושה שום דבר ותקועה. יהיו קווי יסוד, יהיו פשרות כואבות, וגם אני כמו חבריי לא נוכל להגשים את כל החלומות שלנו בממשלה הזאת – אבל היא עדיין תוכל לתפקד. שנת הקורונה לימדה אותנו שיש לנו הרבה מאוד מן המשותף, ונאלץ לשים את המחלוקות בצד".

בתשובה לשאלה האם גוש השינוי יכול לסמוך על נפתלי בנט, שפעמים רבות מתקפל בדקה ה-90 וחוזר לזרועותיו של נתניהו, השיבה כי "אני לא פרשנית לענייני בנט. יאיר לפיד עושה כאן ויתור מאוד משמעותי, כשהוא אומר לבנט – יו"ר מפלגה עם 7 מנדטים – בוא תהיה הראשון ברוטציה, ותעמוד בראשות הממשלה. אני מאוד מקווה שבנט מבין את גודל השעה ואת הצורך בממשלה מתפקדת, ושהוא יביא את עצמו לאירוע הזה, את כל כולו, לא יום כן יום לא. זה אפשרי, וגם בנט יודע שזה אפשרי".

בהמשך, ח"כ אלהרר התייחסה לקריצה המתועדת של גדעון סער ועוררה הדים ברחבי הרשת. האם הקריצה אכן הייתה מיועדת לשר האוצר ישראל כ"ץ כפי שנטען? "לא", השיבה אלהרר. "תחשבו מי יושב מאחורי ישראל כ"ץ. יותר מזה אני לא אומר. תסתכלו על מבנה המליאה. זה מישהו מהאופוזיציה".