ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שני) הצהרה לתקשורת במסגרת הסכם החיסונים החדש שנחתם עם חברות התרופות פייזר ומודרנה, והתייחס בנוסף גם למאמצים להרכבת ממשלה. במהלך דבריו הדגיש כי "אם בנט רוצה ממשלת ימין - שיודיע עוד היום על תמיכתו בבחירות ישירות".

הוא המשיך וטען כי "יש פתרון לפלונטר הפוליטי. הפתרון הוא בחירה ישירה לראשות הממשלה. יש רוב עצום במדינה שתומך בפתרון הנכון הזה. הבחירות הוכיחו שהציבור רוצה ממשלת ימין. הסיבה שבגינה אי אפשר להקים ממשלת ימין היא עניינים אישיים".

"עכשיו אפשר להקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני, או ממשלת ימין יציבה לארבע שנים אחרי בחירות בזק לראשות הממשלה. לא צריך לפזר את הכנסת. אני אקבל כל תוצאה ומקווה שכך ינהגו גם יריביי. זה תלוי באדם אחד - נפתלי בנט, ואין סיבה שלא יתמוך בכך. רק בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים, בנט מונע ממני לנצל את המנדט. בנט חבר לשמאל", אמר עוד והדגיש: "לא צריך את רע"מ, צריך בחירה ישירה". 

בתוך כך, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד צפוי להפגש ביום שני בשבוע הבא במשכן הכנסת עם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) במסגרת סבב השיחות שהוא עושה לקראת אפשרות של קבלת המנדט.

עוד בטרם התקיימה הפגישה שפך היום שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מים צוננים על אפשרות של חבירה לממשלה בראשות לפיד. בראיון לקרן מרציאנו בוועידת איגוד התאגידים העירוניים שהתקיימה היום באילת אמר ליצמן: "אני חייב לומר ברור, שאני אשב עם לפיד וליברמן אלו חלומות באספמיה. לא הולך לשבת איתם- אך ורק עם נתניהו, גם לאופוזיציה".

ליצמן התייחס לפגישה המתוכננת בין לפיד לגפני ואמר: "אני מזכיר שגפני בדגל התורה ואני באגודה" והוסיף: "תרשמי- לא תהיה שום קואליציה עם לפיד או ליברמן. אך ורק עם נתניהו עד הסוף. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ויש לנו גם טענות שאותן אנו אומרים לו ב-4 עיניים".