מדי שנה פועלים עמותת זכרון מנחם ומותג טיפוח השיער פנטן להעלאת המודעות לחשיבות תרומות שיער למען נשים שחלו בסרטן. בזכות התרומות מעניקה העמותה פאה טבעית חינם לכל אישה המתמודדת עם המחלה - ללא הבדלי גיל או מגזר.

בישראל אחת משבע נשים מתמודדת עם מחלת הסרטן, ואחד האתגרים הראשונים של נשים אלה הוא נשירת ואובדן שיער, לעתים כבר מהטיפול הכימותרפי הראשון.

"כמי שעובד עם ולמען צעירות וילדות חולות סרטן ב־30 השנים האחרונות, ראיתי מקרוב את השבר המגיע עם אובדן השיער והתרגשתי בכל פעם מחדש מהעוצמה שהגיעה עם חבישת הפאה", אומר מייסד זכרון מנחם חיים ארנטל.

אחרי ירידה משמעותית במספר התרומות בשנה החולפת נוכח הקורונה, יוצא לדרך שבוע הקמפיין "צמה של עוצמה", שבמהלכו יפעלו 465 מספרות ברחבי הארץ בהתנדבות, ונוסף לכך ייערכו אירועי התרמה בחמישה מוקדים שונים: תל אביב, ירכא, מודיעין, ירושלים ובאר שבע.

עדי צביק, בת 37 מפתח תקווה, תורמת זו הפעם הרביעית: "את הצמה הראשונה תרמתי כי רציתי שינוי במראה והחלטתי על הדרך לעשות טוב. התחושה הזאת, לראות את הצמה שלי ולהבין שהיא תהיה שיער עבור אחרת, הייתה מדהימה, והעוצמות הכפילו את עצמן כשקיבלתי את תעודת ההוקרה מזכרון מנחם. להבין שהצמה שלי עשתה שינוי משמעותי בחיים של מישהי אחרת זו זכות אדירה, ומה כבר עשיתי? הסתפרתי, זה הכל. מאז אני מאריכה שיער וכל כמה שנים תורמת".

גם ע', בת 12 מהמרכז, החליטה לתרום את שיערה כאות של תמיכה ומספרת: "סבתא שלי חלתה והחלימה, וראיתי באינטרנט בנות שתרמו את השיער שלהן. אם אני יכולה לעשות טוב עבור הסביבה, אני לא חושבת פעמיים. הלכתי עם ההורים שלי ועם אחותי הקטנה שהבטיחה שכשהשיער שלה יתארך - גם היא תתרום".

"התרומות שלכן מעניקות עוצמה", מוסיף ארנטל. "זאת העוצמה לצאת מהבית, לא להרגיש ולא להיראות חולה, העוצמה לנשום את החיים, והעוצמה להילחם עבורם".

הקמפיין ייערך בין 3 ל־9 במאי. פרטים מלאים באתר עמותת זכרון מנחם: www.zichron.org, ובטלפון 02-6400800