הכתב המשפטי של חדשות 13, אביעד גליקמן, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, שחקירתו הראשית הגיעה השבוע לסיומה במסגרת שלב ההוכחות במשפט נתניהו. גליקמן סיכם את העדות והעריך: "צריך לדעת גם איך להעיד וישועה סיפק את הסחורה מבחינת הפרקליטות".

"אני חושב שהתחושה באולם היא שהעדות של אילן ישועה טובה לפרקליטות", אמר גליקמן. "כמובן שזו חקירה ראשית ואין שאלות קשות של סנגורים אבל צריך לדעת גם להעיד. מדובר בעד ממוקד, הפרקליטות משמיעה הרבה שיחות בבית המשפט, מראה הרבה וואטסאפים ואת כל התזה של התביעה, את החלק הראשון בפאזל, ואני חושב שאילן ישועה סיפק את הסחורה בעיני הפרקליטות".

גליקמן הסביר מה צפוי בשלב הבא, החקירה הנגדית: "אילן ישועה והפרקליטות מתכוננים לצעד הזה, שלב החקירה הנגדית מתמקד בשני דברים: לקעקע את האמינות של אילן ישועה, לא להציגו כגיבור, אלא כמי שנהנה מאותו סיקור אוהד כלפי רה"מ, 'יד 2 ' וכו'. או לחלופין להגיד שלא הייתה עסקת שוחד, נכון מה ששמענו לא נעים ולא כיף, אבל לא הייתה עסקה בין נתניהו לאלוביץ'. הוא רצה להיטיב עם רה"מ שקובע לגביו כל מיני דברים ואמר בנסיבות האלה אני רוצה סיקור מסוים לרה"מ, כלומר - להראות שלא הייתה עסקה בין הצדדים".

גליקמן הסביר מדוע לא נחתמה עסקת עד מדינה עם ישועה: "חלק חשבו שכן היה צריך לסגור איתו עד מדינה כי הוא היה שותף למעשים פליליים לכאורה, הפרקליטות חששה שאם יחקרו אותו באזהרה הוא לא ישתף איתם פעולה, ולכן החליטו לא לתת לו מעמד עד מדינה".

הוא הוסיף: "ברור שישועה היה שותף למשהו לא בסדר. אבל עדיין צריך להדגיש שהכסף שהוא הרוויח זה כסף קטן. מה זה לעומת מיליארדים? ללא קשר, בשורה התחתונה ישועה כנראה לא היה חשוד במעשים פלילים או כי לא היה בשרשרת המזון". הוא הוסיף: "זה לא קושי עיקרי מבחינה משפטית כי המעמד שלו שונה, ביהמ"ש יגיד הוא היה שותף ולא נחקר אנחנו נבטל את האישומים. במובן הציבורי אני מסכים שבפרקליטות יצטרכו להסביר למה הם (בני הזוג אלוביץ') כן והוא לא".

גליקמן הסביר כי בעדותו של ישועה לא היה "אקדח מעשן" שמוכיח את מעורבות ראש הממשלה, אך הסביר כי הדבר יגיע בהמשך. "גם לנתניהו וגם לבני משפחתו אין ראיה ישירה. זה שמדברים עליהם לא אומר שזה קרה לכאורה. לכן יהיו את שאר העדויות – ניר חפץ שיעיד שהבקשות באו מנתניהו, יועצי רה"מ באותה תקופה, מומו פילבר ואת המעשים עצמם של נתניהו, כי הוא נפגש עם אלוביץ' כמה פעמים בעניין של סיקור ורגולציה".

גליקמן התייחס לחלקים שעסקו ביאיר נתניהו בתוך עדות ישועה ואמר: "יאיר נתניהו נוכח מאוד בתוך העדות, אתה שומע את איריס ישועה אומרת שהוא מרעיל את האווירה, כל פיפס מתעצבן ומתקשר אליהם, הנוכחות שלו מורגשת בשיחות. לפי העדות והשיחות, הוא 'כל היום בדיגיטל', 'יושב על האתר', על התמונות והכותרות. כשיש אייטם מישהו צריך לראות איך מפרסמים, זה מה שיאיר נתניהו עשה. הוא זה שבדק את האייטמים".

לסיום הסביר גליקמן מדוע הסכימו השופטים לבקשת ההגנה לתקופת הפסקה לפני תחילת החקירה הנגדית: "אני לא מכיר גם במגה תיקים, לא מכיר הפסקה כל כך ארוכה. השופטים מקבלים את בקשת הסנגורים שטוענים שבמהלך החקירה הראשית הם הופתעו מכול מיני דברים שישועה אמר ולכן צריכים זמן להתכונן, לא אמורה להיות לזה השפעה מלבד לוח הזמנים שיתעכב. את החקירה הראשית הם צופים כ-20 ישיבות, 10 של אלוביץ' ו-10 של נתניהו".