צו הרחקה הוצא היום (רביעי) נגד רמי בן יהודה, פעיל ימין שתקף מילולית את אשתו של זאב אלקין, מריה, לאחר שפנתה למשטרה והתלוננה נגדו. על פי הצו, על בן יהודה נאסר בין היתר להתקרב מרחק של פחות מ-500 מטרים מביתה של אלקין, להטריד בכל דרך שהיא אותה או את בני משפחתה, או ליצור איתם קשר בכל דרך.

מוקדם יותר הבוקר, בן יהודה, פעיל הליכוד, התנצל ב-103FM באופן חלקי בפני מריה אלקין, אותה כינה "בוגדת" ו"רוסיה", ואמר: "על הבוגדת אני לא מתנצל, על הכינוי רוסיה אני מתנצל. יש רוסים בליכוד, אני מעריך אותם".

"עושים בתקשורת טררם, זה משהו אחר", טען בן יהודה בתחילת השיחה. "אמרתי בוגדת ואני עומד על זה. האישה הזו התערבה פוליטית. באנו, קבוצה של ליכודניקים, להפגין, והיא יצאה וגידפה אותנו. היא באה בטירוף". הוא הוסיף: "אני בא להפגין מול אלקין, באזור שהוא גר. אני אלך להפגין מול כל חבר כנסת שבוגד בערכים של מדינת ישראל. אני קובע".

"אני פעיל ליכוד 32 שנה, ממקימי מאהל בלפור. אף אחד לא מפעיל אותי, שום דבר", הוסיף וטען. "לא פגשתי את רה"מ באופן אישי, רק כשהלכתי לכנסים שלו. יש לנו קבוצת חברים מירושלים, פעילי ליכוד, שבאים להפגנות ומכירים אחד את השני. יש גם קבוצות ווטסאפ ופייסבוקים. אף אחד לא מכוון אותנו, אנחנו חושבים שראש הממשלה הוא המנהיג הכי אדיר שהיה אי פעם למדינת ישראל. אנחנו אוהבים אותו". 

בן יהודה הסביר מדוע הגיעו להפגין ליד ביתו של אלקין: "אין ספק שמותר לעזוב את הליכוד, אבל לא מתוך שנאה. את אלקין אני מכיר, ואני אומר לך שבלעדי ראש הממשלה... הכפיות טובה של אלקין גובלת בפשע. באנו חמישה ימים לפני ההפגנה הזו ודיברנו ללבו של אלקין. אמרנו לו שיחזור הביתה ונתן לו חיבוק".

הוא חזר וטען: "האישה הזאת יצאה אלינו והתפרצה עלינו. היא ניגשה אלינו ואמרה שלא תיתן לו. היא התערבה פוליטית. אני חושב שאשתו של שר או חבר כנסת שבעלה מרמה את הציבור צריכה לקחת בחשבון דבר אחד - היא נהנית מהמטעמים של תפקידו כשר, והיא נהנית מהמשכורת... היום הוא חבר כנסת, יש לו נהג ומשכורת. אני לא הייתי מערב אותה פוליטית, אבל ברגע שהיא יצאה מביתה, הלכה 50 מטר להפגנה, ואחר כך כמעט דורסת אותנו..."

"אין ספק, במוסריות שלה היא מושחתת. היא אכלה מהליכוד 30 שנה והיום היא באה בצורה גועלית", הוסיף. "העניין של הרוסייה, הרי העלייה הרוסית היא מבורכת, אבל קשרתי את זה לעניין של ליברמן שבגד בעם ישראל. על הבוגדת אני לא מתנצל, על הכינוי רוסיה אני מתנצל. יש רוסים בליכוד, אני מעריך אותם".

מריה אלקין: "לא מכבודי להתייחס לדברים"

בהמשך עלתה מריה אלקין ב-103FM וסיפרה על התחושות הקשות מאז המקרה, על התלונה שהגישה במשטרה ועל השפעת ההפגנות על ילדיה, בהם בתה בת החמש. אלקין סירבה להתייחס להסבריו והתנצלותו החלקית של בן יהודה ואמרה: "אני לא מוכנה אפילו להתייחס למה שהוטח, לא מכבודי. יש תלונה במשטרה". 

"שלומי לא משהו. יש לי בבית ילדים שלא נותנים לי אפשרות לשכוח את מה שהיה. הם בטראומה, פשוט בטראומה. הקטינה מתנהגת בצורה חריגה, היא לא מצליחה להירדם לבד. היא משתדלת לא לחזור על האירוע למרות שבהמלצת הפסיכולוג אנחנו מדרבנים אותה לעבד את זה. היא ילדה בת 5. מפחיד לה עכשיו". 

היא הוסיפה: "זה פחות רלוונטי מי עומד מאחורי ההפגנות, מה שרלוונטי הוא לומר מספיק עם האלימות. עברנו את הגבול, חייבים לחזור אחורה. אפשר להפגין, זה לגיטימי ומבורך ואני שמחה על כך שבמדינת ישראל יש זכות לכל אזרח להביע את דעתו, אבל תראה את הסרטונים, זו שפת גוף אלימה. היו הפגנות ליד הבית שלנו תמיד, הילדים שלנו לא התרגשו מזה עד שהשיח הפך להיות כל כך אלים".