ב-14 בדצמבר 1977 יצא לאקרנים הסרט "SATURDAY NIGHT FEVER" שתיעד את סצנת הדיסקוטקים בברוקלין והפך את כוכבו הראשי, ג'ון טרבולטה, שעד אז היה מוכר בעיקר כוויני ברברינו מהסדרה "ברוך שובך קוטר", לכוכב ענק.

הסרט, שלווה בפסקול מופתי וגאוני של הבי ג'יז ולצליליו רקד טרבולטה בסרט בצורה פנומנלית, היה לאחת ההצלחות הגדולות בתולדות הקולנוע ועד מהרה הכה גלים ברחבי העולם וגם פה בישראל, כשכולם נשטפו בשיגעון ה"טרבולטיזציה", משמע רצו להיראות, לרקוד ולהידמות לג'ון טרבולטה.



שנה אחרי זה טרבולטה חבר לאוליביה ניוטון ג'ון והשניים כיכבו בסרט "גריז" שגם הפך לקאלט מיד עם צאתו, מה שרק העצים את ההערצה לשחקן, שלאורך שנות השבעים גם הקליט מספר להיטים כזמר כמו WHENEVER IM AWAY, ALL STRUNG OUT ו-LET HER IN. 

בפרק הנוכחי של "מילים ולחן" ברדיו 103 סקר חוקר המוזיקה דודי פטימר את השפעתו של טרבולטה על המוזיקה הישראלית, שכן שמו וסרטיו השפיעו לא מעט על הפסקול המקומי ושמו הוזכר בלמעלה מ-50 שירים עבריים (ובעולם למעלה מ-200 שירים).

דורי בן זאב ("דורי בן זה לא בוני אם"), אתניקס ("גריז"), הגשש החיוור ("שיר בהזדמנות"), יהונתן גפן ("דיסקו כביש הסרגל"), חיים צדוק ("רקדי את הקצב הזה"), "הדורבנים" ("שוב הדיסקו כאן") ואמנים נוספים, מטיפקס והתבלינים ועד חביב שאשא שרו עליו והפכו אותו לאייקון תרבות גם אצלנו בישראל.

אז מרחו ברילנטין על השיער, לבשו מכנסי פדלפון, צחצחו את נעלי הריקוד והיכונו לנענע את האגן כי ג'ון טרבולטה מגיע ומי שלא רוקד-  בוגד!