נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבהיר היום (רביעי) כי בעת הצורך, רוסיה תגיב בתקיפות ובמהירות לפרובוקציות זרות נגדה. עוד ציין כי רוסיה מקווה ליחסי חוץ טובים עם יתר המדינות, ושלא ינסו לחצות את "הקווים האדומים" של המדינה. את דבריו נשא בנאום האומה השנתי שלו בפני בכירים בממשל ומחוקקים.

באשר לנשק הגרעיני, אמר פוטין כי: "ישנה חשיבות בפיתוח נשק גרעיני מודרני, לאור הדור החדש של מערכות הלחימה, ועל כן רוסיה מזמינה פעם נוספת את שותפותיה לדון בסוגיות הכרוכות בכך ובהסכמים אסטרטגיים, על מנת להבטיח יציבות. המטרה בשיחות אלו, היא לייצר סביבת דו-קיום נטולת עימותים, מבוססת על שיוויון ביטחוני".

ביידן מכנה את טראמפ "הבובה של פוטין" (קרדיט: רויטרס)

"לרוסיה יש את האינטרסים שלה עליה אנו שומרים במסגרת החוק הבינלאומי. אם אחרים מסרבים להבין זאת, לא מעוניינים בשיח ומתנהלים בצורה אגואיסטית ויהירה, רוסיה תמיד תמצא את הדרך להגן על עמדותיה", הוסיף פוטין בנאומו.

קודם לכן, משרד החוץ הרוסי אמר כי אוקראינה ונאט"ו ממשיכות בהכנות הצבאיות ואף קרא להימנע מפעולות שעלולות להוביל להסלמה באזור, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA. האיומים מצד רוסיה מגיעים ברקע המתיחות בגבול עם אוקראינה והתערבותן של מדינות נוספות בעניין. כמו כן, נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, פנה אתמול לפוטין בבקשה לדון בסיום הסכסוך בין הצדדים.

כזכור, בשבועות האחרונים החלה רוסיה לרכז כוחות ליד אוקראינה ובחצי האי קרים ובשל כך, שלחה ארצות הברית שתי ספינות קרב לאזור. מוסקבה הזהירה את הספינות האמריקניות שיתרחקו מחצי האי קרים "לטובתם", וכינתה את פעולתם כפרובוקציה שנועדה לבחון את רוסיה. במקביל, המתיחות בין רוסיה לארצות הברית, עלתה שלב לאחרונה כאשר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כינה את מקבילו הרוסי "רוצח", לאחר שגילה כי רוסיה הייתה מעורבת בבחירות לנשיאות בשנת 2020.