ראש המוסד יוסי כהן נפגש בחודש שעבר, כשבוע לפני הבחירות, עם ח"כ איילת שקד (ימינה) במטה המוסד בתל אביב, כך פורסם היום (רביעי) בוואלה!. הדיווח כולל ציטוטים של גורמים שעודכנו בפרטיה, אשר טענו כי היא לא עסקה בסוגיות פוליטיות אלא בנושאים ביטחוניים-משפטיים. כהן ושקד סירבו להגיב.

כזכור, שקד כיהנה כשרת המשפטים בין 2015-2019 והייתה גם חברה בקבינט המדיני-ביטחוני. באותו פרק הזמן כהן שימש כראש המל"ל, ומאז 2016 כראש המוסד. כמו כן, בכנסת הקודמת היא הייתה חברה בוועדת חוץ וביטחון, שחבריה מקבלים מעת לעת תדרוכים מראש המוסד.

כהונתו של כהן אמורה להסתיים בעוד כחודש וחצי אחרי כהונה של שש שנים וחצי, שלפניהן כיהן במשך שלוש שנים כראש המל"ל. בעשור האחרון כהן הפך לאחד מאנשי האמון הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובין היתר הוביל את המאבק בגרעין האיראני והיווה גורם מרכזי בכינון הנורמליזציה עם מדינות המפרץ. לעומתו, שקד מסומנת לשלילה אצל משפחת נתניהו, שחסמה בשנים האחרונות את כל ניסיונותיה להשתלב בליכוד.

לפי ההערכה, כהן אכן שוקל בהמשך דרכו קריירה פוליטית, אך חוק הצינון מונע ממנו להתמודד בבחירות ולהתמנות לתפקיד שר במשך שלוש שנים מסיום תפקידו. אלא אם כן - יהיו שתי מערכות בחירות בתקופה זו.

לידיעה המלאה