מהמרכז הרפואי שיבא נמסר היום (רביעי) כי ממשיכים להילחם על חייו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית עצמו מול אגף השיקום בפתח תקווה, שמצבו הוגדר אנוש ונשקפת סכנה מיידית לחייו.

אבי סעידיאן, אחיו של איציק סעידיאן, אמר הערב ל-103FM: "אני אומר לכולם לא להקשיב לתקשורת. יותר מזה אני לא יכול לפרט, כי אימא שלי ביקשה ממני שאני לא אפרט שום דבר ואני מכבד אותה, אבל עם כל הכבוד - הדבר היחידי שאתם יודעים לעשות, זה ספין תקשורתי כדי לעשות רייטינג. אני אומר: תעזבו הכל ותתפללו למענו. איציק נלחם על חייו והמצב שלו אנוש. אסור להפסיק להתפלל, הדבר היחידי שיעזור לאחי זה תפילה. אם יהיו בשורות טובות אני הראשון שירוץ להגיד לכם". 

כזכור, המקרה הקשה אירע לפני כשבוע, כשהגיע סעידיאן למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה, ואמר למאבטח בכניסה כי זומן לוועדה רפואית. בתחקיר התברר כי לא נקבעה ועדה רפואית בעניינו.

המפגינים למען איציק סעידיאן יורדים לאיילון, קרדיט אבשלום ששוני

לאחר מכן אמר כי הוא מבקש להמתין מחוץ לבניין לעורך דינו, כאשר לפתע הוציא שני בקבוקים עם חומר דליק, שפך על בגדיו את החומר והצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון רצו מיד לעברו, ובאמצעות מטפי כיבוי השתלטו על האש, העניקו לו עזרה ראשונית והזעיקו את כוחות ההצלה.

הרקע למעשה נבע ממאבקו של בן ה-26 שהיה מול אגף השיקום על נושא הכרה באחוזי הנכות שלו. כמו כן, גורמים שניתחו את הטיפול בו טענו כי הייתה רשלנות בתיקו.