סקר בנושא מחזור פסולת אלקטרונית, שנערך על ידי מכון הגל החדש עבור התאגיד החברתי Ecommunity, מעלה כי לציבור בישראל יש נכונות גבוהה למחזר פסולת חשמלית ואלקטרונית. 76% מהנשאלים ציינו כי אם היו יותר מתקני מחזור בעירם הם היו משתמשים בהם, אבל רק כ־40% מתושבי ישראל מודעים לעובדה שישנם מתקני איסוף בעיר המגורים שלהם. כמו כן, רק 26% דיווחו שהם ממחזרים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. 

יוסי חזאי, מנכ"ל Ecommunity, אשר מעסיק אנשים עם מוגבלויות במיזמי מחזור הפסולת האלקטרונית שלו, אמר ל"מעריב": "כתאגיד חברתי אנו חשים אחריות ומחויבות כלפי העולם שנשאיר לדור הבא. לאור תוצאות הסקר, אנחנו נגביר את מאמצי ההסברה והעלאת המודעות של הציבור בישראל בנוגע לחשיבות המחזור ולגבי אפשרויות הקיימות בכל עיר בארץ". 

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ־160 מיליון קילוגרמים של פסולת אלקטרונית. כך, אף שהפסולת האלקטרונית מהווה רק כ־3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ־70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב מייצר כ־17 קילוגרמים של פסולת אלקטרונית בכל שנה. 

תאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית יוזם כיום שלל פעילויות ברחבי הארץ לכבוד יום כדור הארץ, ובהן: הפנינג סביבתי במועצה האזורית אשכול עם ילדי המועצה סביב מפעל מחזור חדש שנחנך באזור, קמפיין הסברה ואיסוף במועצות האזורית בני שמעון ורמת הנגב, פעילויות חינוך בעשרה בתי ספר בירושלים, וכן מיזם לתיקון מוצרי חשמל בבית הספר ניצנים בראשון לציון. 

בתוך כך, חברת כתר מסכמת חצי שנה של פיילוט ראשון מסוגו בישראל לאיסוף ומחזור פלסטיק. במסגרת הפיילוט, הכולל הסברה, איסוף פלסטיק של תושבי רשויות מקומיות, מיון, גריסה ושימוש מחדש בפסולת הפלסטיק שנאספת כחומר גלם, נאספו עד כה 7 טון פסולת פלסטיק שמוחזרו וחזרו לתעשייה במקום לעבור להטמנה. המיזם, אשר החל בקריית אונו, מתרחב בימים אלה לכרמיאל, לכפר סבא, להוד השרון, לרעננה ולערים נוספות.