תחקור ירי הטיל מסוריה נמשך: בצה"ל עדכנו היום (חמישי) בשעות הצהריים המוקדמות כי מתחקור ראשוני של אירוע שיגור טיל קרקע אוויר משטח סוריה לשטח ישראל, עולה כי לא בוצע יירוט בפועל. ככל הנראה, הטיל שנורה התפוצץ באוויר וחלקיו נפלו במרחב הנגב.

במועצה האזורית רמת נגב עדכנו את התושבים כי חלקי הטיל נמצאו בקרקעית של בריכה ריקה ביישוב אשלים. "תושבות ותושבים יקרים, הלילה נורה טיל מכיוון סוריה לכיוון הנגב וחלקים מהטיל נפלו בתחומי המועצה. לא הייתה פגיעה בנפש או ברכוש. אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות, במידה וראיתם חפץ חשוד, יש להתרחק ממנו ולפנות באופן למשטרה", נכתב בהודעה שנשלחה לתושבי האזור.

יש לציין כי באיראן דיווחו שהטיל שנורה לעבר הנגב הנו טיל קרקע-קרקע ולא טיל קרקע-אוויר. במקביל, מרכז המעקב הסורי דיווח על מותו של קצין סורי ועל פציעתם של שלושה חיילים אחרים בתקיפה שיוחסה לישראל הלילה במדינה.

בתוך כך, בדימונה התעוררו לבוקר מתוח במיוחד לאחר ירי טיל הקרקע-אוויר שהתפוצץ סמוך לעיר. ראש העיר דימונה, בני ביטון, הסביר בשיחה עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM, ואמר כי "בגלל הכור, היום אנו יודעים עם כל האמצעים שיש מסביבנו שמכל מקום משהו יכול להגיע, אך אפשר להירגע. אני סומך על צה"ל ששומר על כל מדינת ישראל". 

"אני התעוררתי מהטלפון של מפקד תחנת דימונה, לא הייתה אזעקה בדימונה, ורק בחלקים מסוימים שמעו את הרעש", סיפר ביטון. "אני רוצה להרגיע את תושבי דימונה ואת תושבי מדינת ישראל, אני חושב שדימונה זה המקום הכי בטוח בעולם. אני מנוע מלהוסיף, אך אני מעודכן על הרבה דברים".

הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, התייחס אף הוא לאירוע החריג, וציין כי "זה באמת היה אירוע משמעותי שליווה אותנו במהלך הלילה, מה שנשאר אלו התחקירים שבטח יתבצעו, אך האירוע הזה די מאחורינו מבחינת השלכות מבצעיות".

לדבריו, "בשעה 02:38 דווקא חיל האוויר הישראלי היה זה שתקף באזור רמת הגולן, זה אנו יודעים בדיעבד. לפי מה שאומרים בצה"ל נורו טילי קרקע אל עבר מטוסי הקרב מסוג SA5, אחד מהם המשיך ונפל באזור הנגב והפעיל שם התראה. כבר היה ברור בשלב מוקדם שהירי לא הגיע מרצועת עזה, ואז התמונה התבררה והובן שזה מסוריה. מעבר להתראה גם מערכת יירוט עבדה כאן, מדובר בגבהים אחרים משל כיפת ברזל שעובדת יותר קרוב לקרקע".

לב רם הסביר גם כי גרסת צה"ל כי שלא הייתה כוונה לפגוע בדימונה, אלא להרתיע או לפגוע במטוסים. במהלך הירי אחד הטילים, ככל הנראה, סטה ממסלולו. "זו הגרסה של צה"ל, ושאותו אמל"ח שנורה לעבר המטוסים למעשה המשיך לטווחים האלה. צריך להבין, עם טיל קרקע-אוויר אתה לא יורה למטרה קרקעית כדי לייצר משהו מבצעי, אין לזה יכולת פגיעה, אבל תודעה זה כבר משהו אחר. החריג פה זה הטווח או העומק של הנפילה. זו הגרסה הרשמית של צה"ל, זה לא אומר שזה לא מעלה שאלה".