יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שוחחה הבוקר (חמישי) עם סיוון כהן בתכניתה ב-103FM. היא סיפרה על תוכן השיחה בינה לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עת התקשר אליה וביקש שתתמוך בחוק הבחירה הישירה, אותו הוא מקדם: "אמרתי לו שאנו אכן מתנגדים לבחירה ישירה".

תחילה התייחסה לנסיון ההתאבדות של יו"ר זק"א לשעבר, יהודה משי זהב, זאת לאחר התחקירים נגדו, בהם נטען כי הטריד ותקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים: "הפרשה מזעזעת וגם ניסיון ההתאבדות מזעזע", אמרה בפתח דבריה מיכאלי.

"לבי עם הקורבנות לכל אורך הדרך, וגם עם משפחתו. אני אומרת וחוזרת והוא חלק מהתוכנית של העבודה למאבק באלימות מינית - צריך לטפל גם בפוגעים, זה לא עניין של דמוניזציה. גם מתוך האינטרס החברתי שאנשים לא יחזור לפגוע אבל גם בגלל שגם שם יש אנשים במצוקה שזקוקים לטיפול", ציינה.

מיכאלי הוסיפה: "האינטרס החברתי בהקשר של אלימות מינית ואלימות בכלל הוא באמת לדבר על טיפול ושיקום. כן צריך לפעמים גם ענישה אבל הדבר המרכזי הוא להבריא את החברה שלנו מהדברים האלה. צריך להבין שיש פה תופעה מאוד רחבה, זה לא מקרה אחד או שניים".

בנושא אחר לגמרי, הניסיונות להקים ממשלה, אמרה חברת הכנסת כי בנושא שיתוף הפעולה עם המפלגות הערביות "סגרנו מעגל מדהים בבחירות האלו, שנתניהו עשה את כל מסע השנאה והדה לגיטימציה ב-93' נגד רבין, כשנתמך על ידי מפלגה ערבית. נתניהו התקשר אליי, ואמר לי שהוא מודע לזה שאנו מתנגדים לבחירה הישירה אך הוא ביקש שנשאיר פתח לכך. אמרתי לו שאנו אכן מתנגדים לבחירה ישירה. זה באמת ברור שאין סיבה להציע לי הצעה כזו. אפשר להפסיק לדבר על הפסילות ולחשוב איך מקימים ממשלה".

מיכאלי הוסיפה כי "יש הרבה אלטרנטיבות וקומבינציות להקמת ממשלה ללא נתניהו, ממשלה עם בנט היא אחת מהן אך למפלגות החרדיות אין בעיה לשבת עם המפלגות הערביות. באופן עקרוני החרדים לא בעמדה של פסילה שנמצא בה סמוטריץ'. יש 61 מנדטים מסער שמאלה שעל פניו יכולים היום בבוקר להקים ממשלה, שאפשר למצוא שם מכנים משותפים".

היא סיימה באומרה כי בנט הוא אינו השותף היחידי להקמת הממשלה: "צריך לזכור שהוא לא האופציה היחידה, וגם הוא צריך להבין שהוא לא מקים ממשלת ימין. אני מבינה שהוא נבהל מההסתה של נתניהו שצועק עליו ממשלת שמאל, למרות שיש בה כל מיני מרכיבים שאינם רק שמאל. בנט אמר גם אמר שהוא קודם כל בימין ולא פסל את תמיכתו בבחירה ישירה".