מרבית הישראליות והישראלים רוכשים בושם חדש לפחות אחת לשנה, בין אם לעצמם או כמתנה לאדם אחר. לאור מגוון המותגים, הדגמים, הניחוחות והמחירים המוצעים בחנויות הפיזיות ובאתרים המובילים, ברשת מדובר במשימה מורכבת. לכן ריכזנו עבורכם מספר שאלות שכדאי לשאול לפני שאנחנו רוכשים לעצמנו ניחוח חדש.

שאלה ראשונה – כיצד אדע איזה ניחוח מתאים עבורי?
אחת הטעויות הנפוצות בעת רכישת בושם היא להריח בושם טוב על אדם אחר, לצאת מנקודת הנחה שעליכם זה יריח בדיוק באותו האופן, ולרכוש את הבושם מבלי להתנסות. אז זהו, שניחוח של בושם על גוף הוא עניין מאוד אישי, ומה שמאוד מתאים לאחר, עלול להתברר כניחוח בעייתי לאחר. מדובר בעניין ביולוגי, שכן כל סוג של עור מגיב אחרת לאותו בושם. אז כיצד תדעו להתאים את הניחוח עבורכם? ובכן, ראשית, רצוי שתכירו את סגנונות הניחוח המרכזיים הקיימים, בין אם מדובר בבושם לאישה או בושם לגבר. הסגנונות נחלקים ל-8 משפחות עיקריות – בושם פרחוני, בושם פירותי, בושם יערות, בושם אוריינטלי, בושם ארומטי, בושם אינטנסיבי, בושם אלדהידי ובושם מימי. כל אחד מהסוגים הללו מאופיין בניחוח ייחודי משלו – מתוק ועדין, חם וחושני וכדומה, ועל כן חשוב לבחור על פי הרושם שרוצים להשיג.

עוד חשוב לדעת כי לא מספיק להתיז מעט בושם על פרק כף היד, להריחו מספר שניות ולרכוש. כל בושם מורכב למעשה משלוש שכבות של ריח– עליונים, שאותם מריחים מיד אך הם נעלמים אחרי כ-15 דקות, בינוניים, שאותם מתחילים להריח לאחר כמה דקות והם מורגשים למשך זמן של כ-5 שעות בערך, ותחתוניים, שמהווים את בסיס הבושם ומשתלבים עם שני הריחות הקודמים והם אלו שנשארים על גופנו למשך זמן של עד 24 שעות. ההמלצה שלנו – כשאתם בסיבוב בקניון כנסו לאחת מחנויות הפארם והתיזו מעט מהבושם שמעניין אתכם. לאחר שעה שהבושם עליכם תוכלו לדעת האם הוא מחזיק עליכם ואם הניחוח שנספג בעורכם מוצא חן בעיניכם - ואז לרכוש אותו בזול באינטרנט עם משלוח עד הבית.

שאלה שנייה – כמה זמן יישאר ניחוח הבושם על גופי?
לא רק סוג הניחוח אמור לקבוע איזה בושם כדאי לכם לרכוש, אלא גם משך הזמן שתרצו שהשפעתו תישאר על גופכם. איך תדעו זאת? על ידי הכרה של שלושת הקטגוריות שמחלקות את עולם הבשמים מבחינת ריכוז התרכובות בהם. הקטגוריה הראשונה נקראת "או דה טואלט" (א.ד.ט) והיא כוללת עד 15% אלכוהול בלבד ועל כן הבשמים בה מאופיינים בריח עדין יותר. היא מתאימה לכל מי שאוהב/ת בושם עם ריחות עדינים יחסית. הקטגוריה השנייה נקראת "או דה פרפיום" (א.ד.פ) והיא מכילה יותר ריכוז של אלכוהול (כ-20%) והבשמים בה מאופיינים בניחוחות שיותר מורגשים ושנשארים על הגוף למשך שעות ארוכות. היא מתאימה למי שנמצא/ת שעות רבות מחוץ לבית ורוצה להריח טוב. הקטגוריה השלישית היא "פרפיום אקסטרקט" שיכולה להגיע גם ל- 40% אלכוהול וכוללת בשמים עם ריח חזק ועוצמתי שמחזיק לאורך כל היום ועד ל-24 שעות.

ישנם גם מרכיבים נוספים המשפיעים על משך הזמן שהבושם יישאר על גופכם, החל ממזג האוויר (בחורף מזג האוויר מקצר את משך הזמן שבו ריח הבושם מורגש ועל כן רצוי לרכוש בושם עם ריח חזק יותר), סוג העור שלכם (עור יבש למשל, גורם לבושם להפוך לנדיף יותר) ועוד.

שאלה שלישית – מהם המותגים המנצחים לנשים ולגברים?
לא בכדי הופכים מותגי בשמים רבים להצלחות מסחררות, מתמשכות וחוצות מדינות ומגזרים. לא מדובר רק ב"שם" או "מוניטין", אלא בבשמים שהוכיחו את איכותם הגבוהה, כמו גם את התאמתם לטעם הישראלי. אז אילו מותגים בינלאומיים נחשבים להצלחה ישראלית וכלל עולמית גם יחד? ובכן, הרשימה ארוכה וכוללת ניחוחות איטלקיים, צרפתיים, אמריקאיים ועוד. כאשר מחפשים בושם לאישה, המותג האיטלקי גוצ'י מהווה בחירה פופולארית, כמו גם ורסצ'ה. מצרפת מגיעים אלינו מותגי דיור וקלואה כשגם נרסיסו רודריגז וקרולינה הררה האמריקאיים מציגים קולקציית בשמים נפלאה. כשמעוניינים לרכוש בושם לגבר המגוון רחב מאוד וכולל את אברקומבי אנד פיץ, ארמני, הוגו בוס, פאקו ראבן ורבים נוספים.

שאלה רביעית – היכן ניתן למצוא בשמים במחירים אטרקטיביים?
אם עדיין לא הפנמתם, עולם הצרכנות עובר לאונליין וענף הבשמים לא נותר מאחור. אתר דיוטי למון – dutylemon.com - הוא דוגמא מצויינת לאתר שמאפשר רכישת בשמים אונליין של מותגי הבשמים המובילים בעולם, לנשים וגברים גם יחד. באתר תמצאו מבחר בשמים במחירים אטרקטיביים של מותגים מכל קצוות תבל, תוכלו לרכוש לעצמכם או לתת בושם במתנה לאדם אחר (גם כחלק ממארז מפנק), והכול בצורה פשוטה, נוחה, מהירה ועם משלוח עד הבית. מחכים לכם!