בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד נערך היום (חמישי) דיון הטיעונים לעונש של יונתן פדידה, שהורשע בהמתה בקלות דעת של רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי ז"ל, סמוך לצומת הדרים בשרון בדצמבר 2019.

ליה, בתו בת ה-14 של יניב ז"ל, אמרה בבית המשפט: "לעמוד בפני האדם שהרג את אבא, אני ליה בת 14 ואין לי אבא בגללך. חששו לעלות אותי להעיד כי חשבו שאני אתפרק, אבל אני כבר מפורקת. ההרגשה הזאת שלקום כל בוקר ולהרגיש את התחושה הזאת שהוא לא יהיה שם בבוקר הורגת אותי, לחכות לו שישוב מהעבודה ושהוא לא יחזור הורג אותי, לחשוב שאני צריכה לעזור לאחי בשיעורי הבית במקומו הורג אותי, לחשוב שאני צריכה לחיות בלעדיו הורג אותי".

"אני מעמידה פנים שאני בסדר", המשיכה ליה, "ואולי אתה לא מרגיש שהרגת שתי משפחות - אבל הרגת שתי משפחות, וזה בגללך! שלשום זה היה יום ההולדת של אבא, במקום להעיר אותו עם בלונים, הנחתי בלונים על הקבר שלו, ובמקום לשמוח איתו השקינו את העציצים שליד הקבר שלו".

תומר ויינשטיין ויניב לוגסי הרוגי תאונת האופניים (צילום: באדיבות המשפחה)
תומר ויינשטיין ויניב לוגסי הרוגי תאונת האופניים (צילום: באדיבות המשפחה)

עזריאל וינשטיין, אביו של תומר ז"ל, אמר בדמעות: "הראש מסרב להאמין, משאלתי לחיים נגדעה, בני בכורי נהרג. כבר מהיותו נער, בלט ביכולותיו. הבוקר היפה והמואר הפך ללילה. צלצול הטלפון שהחריד את שלוות הבוקר: 'האם שמעתם משהו בקשר לתומר?' אספנו את עצמנו במהירות ונסענו לביתו, שם התבררה עוצמת המכה - בן הבליעל קיפד את חייו עם כלי משחיט אותו טיפח ויצר - יצר את מכונת ההרג עם סיפוק פסיכוטי. לא ייאמן שרוצח הכביש מופיע בסרטוני האימה, שמצטיירים ומזכירים את דאעש לתפארת האדון פדידה. השטן פדידה במטרה מוצהרת לזלזל בחיים - לדאבוני הוא הצליח להורידם מהכביש, הצליח יותר מדי".

סנגוריו של פדידה, עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן, טענו: "ליונתן אין עבר פלילי, הוא נטל אחריות מלאה על התאונה, לא ניהל את התיק, הוא רצה לחסוך עוגמת נפש למשפחה. לגבי כמות הסמים - הכמות בדמו הייתה אפסית. הרכב שעשה בו שיפורים - זה רכב שעבר טסט. מצבו הנפשי רעוע מאז התאונה, התקפי חרדה, לא ישן בלילות, עבר מינורי של בעיות תעבורה".

לאחר הרשעתו של פדידה התקבלה החלטה בפרקליטות לפנות לעסקת טיעון בין הצדדים, במהלכה ביקשו לגזור עליו 13-8 שנות מאסר בלבד, אך הסדר זה פוצץ בלחץ המשפחות ולחץ ציבורי.