האם הניסיונות להרכיב ממשלה ללא נתניהו נתקלים בקשיים? יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, היה צפוי להיפגש בשבוע הבא עם יו"ר יהדות התורה, משה גפני. היום (חמישי) נודע כי גפני עצמו ביטל את הפגישה שתוכננה ליום שני בין השניים. בסביבת גפני מסרו כי היא "נדחתה מסיבות טכניות". עם זאת, בוואלה! דווח כי הפגישה התבטלה בשל לחץ מגורמים חרדים. 

כזכור, יו"ר יהדות התורה התייחס השבוע בריאיון ב"קול ברמה" לשיחות שהוא מקיים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ולאפשרות שיצטרף לממשלה בראשותו, ברקע הקשיים בהם נתקל גוש נתניהו בדרך להרכבת ממשלה. "אני מדבר עם כולם, כולל עם לפיד, כי שלחו אותי לכנסת לעשות את עבודתי ולא ל'בית המוסר'", אמר גפני בנחרצות. 

יאיר לפיד בהשבעת הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
יאיר לפיד בהשבעת הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

"גם עם אחמד טיבי אני מדבר. היחיד שאסרב לדבר איתו זה ליברמן". הוא הבהיר: "אני לא מקבל תכתיבים מאף אחד וזה לא סותר את זה שנלך עם הימין ועם נתניהו". בהמשך, ציין גפני: "בנט מוכן להיות רה"מ בקואליציה שמורכבת ממרצ והעבודה - העיקר כדי להיות ראש ממשלה".

בתוך כך, בחדשות 12 דווח על הסכמות בין בנט לפיד וליברמן, לפיהן ענייני דת ומדינה ינוהלו על פי רבני צהר. ארגון אורתודוכסי-ליברלי שמאתגר את הרבנות הראשית. מה הממשלה מתכוונת לעשות: לקבל את פשרת ניסים - רבני ערים יוכלו לגייר, הפרטת הכשרות, מינוי רבנים ראשיים חדשים.