1. טקס פרסי האוסקר חוזר בשידור חי

הטקס יועבר בשידור ישיר ב-yes וב-stingtv בלילה שבין ראשון לשני ובגירסה ערוכה ומתורגמת ב- yes וב-stingtv ביום שלישי, ה-27.4 בשעה 00:21. השידור החי יחל כבר מ-23:30 עם האירועים הנוצצים והשמלות המרהיבות על השטיח האדום לפני הטקס. הטקס יהיה זמין לצפייה ביום שני בערב בחינם ב-vod של yes וב-stingtv. הגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר ב-drama movies yes, ביום שלישי.

לקראת השידור החגיגי, העלתה חברת yes את ספרית הסרטים של האוסקר מהשנה שעברה לצד סרטי אוסקר מכל הזמנים. בין הסרטים גם בכורה טלוויזיונית לסרט הישראלי הקצר המועמד לפרס האוסקר, ’עין לבנה‘, בבימויו של תומר שושן ובבכורה ארצית ל"קורפוס כריסטי", לצד זוכים ומועמדים בולטים משנות ה-50 ועד ימינו. בנוסף, ב-yes VOD store יוצעו הסרטים ’מולאן‘ ו-‘צליל המטאל‘ המועמדים לפרס האוסקר השנה.

2. בל"ג בעומר במקום לשרוף קרשים, לכו למוזיאון

איגוד המוזיאונים חוגג השנה את יום המוזיאונים הבינלאומי בסימן "תיקון ובריאה מחדש". כמדי שנה, איגוד המוזיאונים הישראלי והמוזאונים השונים ברחבי הארץ, מזמינים את הציבור הרחב לבקר בעשרות מוזאונים, ללא תשלום. שנה לאחר פרוץ המגיפה, ניתן כיום להתבונן בשינויים הדרמטיים שעברו על העולם ולהתחיל לבחון מה עלינו לתקן כדי לברוא עולם חדש.

במסגרת יום המוזיאונים יתקיימו פעילויות ייחודיות, סיורים והדרכות, מפגשי שיח, חשיפה לתערוכות ולמיצגים, פעילויות לילדים, סדנאות יצירה ועוד. חלק מהמוזיאונים יאפשרו כניסה ללא תשלום ב-29.4 וחלקם ב-30.4. יש להתעדכן באתר איגוד המוזיאונים או באתר המוזיאון עצמו רשימת המוזאונים הפתוחים ללא תשלום, שעות הפתיחה והפעילויות השונות מפורסמת באתר איגוד המוזאונים הישראלי: www.icom.org.il ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ.

מוזיאון בת ים  (צילום: שירז גרינבאום)
מוזיאון בת ים (צילום: שירז גרינבאום)

3. המעצב רון ארד מציג תערוכת יחיד בגלריה גורדון

התערוכה מציגה עבודות חדשות הממשיכות את הניסוי המתמיד של ארד לבחון ולמתוח אפשרויות וגבולות של חומר. בתערוכה "מיתרים, שירי אהבה ומכונית אדומה", מוצגות עבודות פיסול מהסדרה שירי אהבה, המורכבות מפלדה קורטן ונירוסטה ועושות שימושים מגוונים בטקסטים.

השירים מקיפים פסלים של כלי נגינה, כלי קשת הניצבים בחלל שבמרכזו היצירה קוורטט - רביעיית כסאות עליהם שעונים כלי מיתר מהם בוקע קונצרט קאמרי ללא נגנים. המנגינה שמתחילה ומתנגנת מעצימה, מנכיחה את הנגנים שאינם והופכת למטאפורה לתקופה בה אולמות הקונצרטים עמדו ריקים. התכתבות עם המוזיקה ממשיכה ב"הו אלוהים, קנה לי מרצדס", עבודה ששמה לקוח מציטוט מתוך שיר של ג‘ניס ג‘ופלין. גלריה גורדון – הזרם 5, ת"א, שעות פתיחה: שני-חמישי 11:00-18:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-13:00.

4. תזמורת הסינפונייטה הישראלית חוזרת עם שירי יוסי בנאי בלבוש קלאסי

הסינפונייטה הישראלית באר שבע חוזרת לבמה ולסדרה הישראלית בקונצרט "משיריו של יוסי בנאי בלבוש קלאסי", בהשתתפות הפסנתרנית והיוצרת ד"ר אורית וולף והזמר והשחקן נתן דטנר. על הקונצרט ינצח מאסטרו דוד זבה שאחראי על העיבודים והתזמור של השירים. בקונצרט עיבודים מקוריים לשירים האהובים שיוסי בנאי נהג לשיר ולכתוב לצד הצלילים הקלאסיים של שופן, שוברט, באך בטהובן וגרשווין. בין השירים בקונצרט: שיכור ולא מיין, אני וסימון ומואיז הקטן, אהבה בת עשרים, ספירת מלאי, אל תלכי מכאן, מרגו ועוד.

בתאריך ה-29.4 בשעה 20:30, במשכן לאמנויות הבמה באר שבע.

5.התערוכה ’גשם שחור‘ משרטטת קווי מתאר של מציאות פוסט אפוקליפטית

כז׳אנר אמנותי, משרטטת הדיסטופיה תחזית קודרת למין האנושי. קווי המתאר של המציאות בתוכה פועלים האמנים והאמניות המציגים ב"גשם שחור", הם המטריקס ממנו ועליו צומחים תרחישים דיסטופיים אפלים. משבר האקלים המאיים, הכלכלה הקפיטליסטית, התפתחות המדע והטכנולוגיה, חוסר השוויון לצד חוסר ודאות, חרדה ושלילת חופש הפרט – כל אלה מקבלים ביטוי בעבודות.

שבע עבודות, המוצגות מחוץ למרכז אדמונד דה רוטשילד ובתוכו, מעניקות ליחסים בין צורה וחומר פרשנות מטאפורית שמהדהדת אירועים של קריסה, עיוות והרס, כמו גם משרטטות אלגוריות של סיטואציות פוסט-אפוקליפטיות, לאחר אסון וחורבן. המשתתפים הם בוגרי בתי ספר לאמנות בחמש השנים האחרונות מבצלאל, שנקר, המדרשה, מוסררה והפקולטה לאמנות, אוניברסיטת חיפה.

בתאריך ה-28.5, מרכז אדמונד דה רוטשילד, שד' רוטשילד 104, תל אביב. שעות פתיחה: ג', ד', ה' 16:00-20:00 ושישי 10:00-16:00.

6. אלמה דישי עיבדה וביימה מחזה חדש

ערב של שתייה מביא שני זוגות חברים להתעמת עם חברם השוקע לדיכאון, עם מערכת היחסים ביניהם, עם עצמם, עם מושג האהבה, ועם הסוף הרע שהוא בלתי נמנע. המחזה "מתחילים" מבוסס על סיפור קצר מאת רימונד קארבר.

מאת: אלמה דישי תרגום: משה רון; בימוי אלמה דישי; עיצוב תפאורה ותלבושות רועי ואטורי; עיצוב תאורה תמר אור; מוזיקה גל לב; עיצוב תנועה מאיה ויטלין; שחקנים: גיא גורביץ, מעין קילצ‘בסקי, ליאור זוהר, הדס איל.

בתאריך ה-27.4 בשעה 19:30, בתיאטרון תמונע, רח' שונצינו 8 תל אביב.

המחזה ''מתחילים'' שעיבדה וביימה אלמה דישי (צילום: דן בן ארי)
המחזה ''מתחילים'' שעיבדה וביימה אלמה דישי (צילום: דן בן ארי)

7. תחרות רובינשטיין מגיעה לאולמות

גמר התחרות הבינלאומית לפסנתר, ע“ש ארתור רובינשטיין, יתקיים בסוף השבוע הבא במוזיאון תל-אביב ובהיכל התרבות ע“ש צ‘ארלס ברונפמן. לאורך שלבי הגמר ינגנו ששת המתחרים שעלו לגמר קונצ‘רטו של בטהובן עם הקאמרטה הישראלית ירושלים בניצוחו של אבנר בירון, חמישיית פסנתר, וקונצ‘רטו עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של אי-אן שו.

המתחרים שהגיעו לגמר וינגנו הם אלקסיה מוזה, חואן פרז פלוריסטן, אריאל לני, שיורי קוואהרה, רומן לופטינקי וין צונמו. החלק הראשון שיערך ב-29.4, קונצ‘רטו קלאסי, עם הקאמרטה הישראלית ירושלים, בניצוחו של אבנר בירון. כל מתחרה ינגן קונצ‘רטו של בטהובן לבחירתו.

בחלק השני שייערך ב-30.4-1.5, ינגנו המתחרים קטעים קאמריים. בחלק השלישי ינגן כל מתחרה קונצ‘רטו עם התזמורת פילהרמונית
הישראלית בניצוחו של אי אן שו. 

Alexia MOUZA, תחרות רובינשטיין (צילום: באדיבות תחרות רובינשטיין)
Alexia MOUZA, תחרות רובינשטיין (צילום: באדיבות תחרות רובינשטיין)

8. אילנית חוזרת לבמות בביצועים לשיריה הישנים והחדשים

אילנית הוציאה עד היום מאות שירים, למעלה -מ-30 אלבומים ואלבומי אוסף, רבים מהם אלבומי זהב, והופיעה בהצלחה רבה ברחבי העולם על הבמות הגדולות ביותר. קולה של אילנית, שהחלה את דרכה כחלק מהצמד המצליח "אילן ואילנית", לפני שפנתה לקריירת סולו הפך לקול המזוהה ביותר עם המוזיקה הישראלית והישראליות בכלל, בזכות עשרות להיטים וקלאסיקות על זמניות – שיר של יום חולין, נחמה, שיר על נחלים, בללייקה, אי שם, כבר אחרי חצות, לכל אדם כוכב, בשנה הבאה, ללכת שבי אחרייך, חופשי ומאושר, אל הדרך, ושוב אתכם, אהבתה של תרזה דימון - ועוד רבים וטובים שאומרים כולם אהבה. אורח אדם.

בתאריך ה-24.4 בשעה 21:30, באלמא זכרון יעקב. הזמנות באתר זאפה ובטלפון 9080*.

הזמרת אילנית (צילום: אוהד אלימלך, יח''צ)
הזמרת אילנית (צילום: אוהד אלימלך, יח''צ)

9. מיכל נתן ולהקתה חוזרים לבמה

להקת הפלמנקו הישראלית חוזרת להופיע על במה עם מגוון מופעים בהם ’חווית פלמנקו‘, ’טבלאו פלמנקו ומופע חדש , Media Y Luna העוסק בניפוץ המיתוסים של עולם הפלמנקו ופורץ גבולותיו. המופע משלב חומרים השאולים מעולמות אחרים של מחול, מוזיקה ועיצוב, מתעמת עם מוסכמות המקושרות לעולם הפלמינקו ומנפץ אותן בזו אחר זו - רקדנית הפלמנקו המוכרת כעלמה חיננית הופכת למכשפה, המוזיקה האלקטרונית והממוחשבת משתלבת עם הצ‘לו ועם הגיטרה הספרדית, פני הרקדנית המאופיינים בהבעות חזקות מצגים כרובוטיים, כוחניות הפלמנקו שמוצגת בהגזמה עם חיילים תחת פשיזם ועוד.

בתאריך ה-24.4 בשעה 11:30, ו'טבלאו פלמנקו' בתאריך ה-1.5 בשעה 21:00  בית להקת הפלמנקו, המסגר 60 תל אביב. ובתאריך ה-8.5 בשעה 21:00, מרכז סוזן דלל.

luna u (צילום: יוסי צבקר)
luna u (צילום: יוסי צבקר)

10. ריטה חוזרת לבמה הגדולה

אחרי שנה בלי מופעים על במה, ריטה חוזרת להופיע באמפיתיאטרון שוני בזכרון יעקב, ומציגה שלושה עשורים של קריירה בימתית פנומנלית עם מיטב להיטיה הגדולים מכל הזמנים, שהפכו זה מכבר לאבן דרך במוזיקה הישראלית וקולה הייחודי מלווה את פס חיינו מזה שנים רבות. בין השירים: ’ימי התום‘, ’בוא‘, ’עטוף ברחמים‘, ’קחי לך‘, ’חיה לי מיום ליום‘, ’שרה ברחובות‘, ’שביל הבריחה‘, ’בגידה‘ ועוד רבים וטובים.
איזה כייף!

בתאריכים ה-28-29.4 בזאפה אמפי שוני, פתיחת דלתות: 19:30, תחילת מופע: 21:00.

ריטה (צילום: אור דנון)
ריטה (צילום: אור דנון)