"שבוע של הכרעות פוליטיות", כך אומרים בגוש השינוי, תשעה ימים לפני פקיעת המנדט שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי בכירים בגוש, יו"ר ימינה נפתלי בנט דורש לסכם את המשא ומתן בתוך הגוש במהירות, עוד השבוע, לפני תום המנדט של נתניהו. גורמים בגוש השינוי דיווחו בסוף השבוע על קשיים במשא ומתן בין בנט ללפיד סביב השאלה על מי ימליצו נציגי הגוש לנשיא להטיל את המנדט בסיבוב השני, על בנט או על לפיד. כך או כך, הכוונה היא להגיע אל הנשיא עם הסכמי מסגרת של "ממשלת האחדות הישראלית", כפי שמכנה אותה לפיד, או "משלת האחדות הלאומית", כפי שמתאר אותה בנט.

בתוך כך התגלעה מחלוקת בין הצדדים: לפיד דורש לעמוד בהתחייבותו לכונן ממשלה בת 18 שרים בלבד, אולם ימינה ותקווה חדשה בראשות גדעון סער, שמגיעות למשא ומתן כגוש אחד מול לפיד ומפלגות השמאל, דורשות להגדיל את מספר השרים. בגוש אומרים שבמגעים עלתה דרישה להפקיד את תיק הביטחון, הנמצא היום בידיו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, בידי סער, את תיק האוצר לתת ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואת תיק החוץ ללפיד, שיהיה גם ראש ממשלה חליפי.

גורמים בעבודה ובמרצ טוענים כי הם ממודרים מהמגעים ואינם מקבלים עדכונים על השיחות המתנהלות בין בנט ולפיד. "לפיד שומר את הקלפים אצלו ואינו משתף גם בכירים במפלגות השמאל", טוענים בעבודה ובמרצ. אף שלעבודה ולמרצ יש מספר מנדטים דומה לזה של ימינה ושל תקווה חדשה, בשתי המפלגות מודעים לכך שקלפי המיקוח של בנט וסער חזקים בהרבה, שכן ברור שלאיש אין כוונה לטרפד את ההזדמנות להעביר את נתניהו מתפקידו, גם אם יהיו כרוכים בכך ויתורים על תיקים חשובים.

ביש עתיד אומרים כי יו"ר המפלגה לפיד פועל ללא הרף כדי שתוקם ממשלה שתחליף את ממשלת נתניהו ועוסק רק בכך. גנץ מינה בסוף השבוע את עו"ד רונן אביאני לנהל מטעם מפלגתו כחול לבן את המגעים להקמת ממשלת השינוי. בכחול לבן אמרו אמש: "אנחנו בתוך משא ומתן כדי להצליח בכלל להביא לכך שתהיה החלפת ממשלה. כחול לבן תביא את החיבורים הדרושים, כשכל השאר רבים. לגבי תיק הביטחון, כולם יודעים שגנץ הוא הדמות הביטחונית הבכירה ביותר ושנכון להשאיר אותו שם, אבל קודם נביא לכך שכל הקונסטלציה הזו תתגבש לכדי ממשלה".