בני זוג מחיפה, בתחילת שנות הארבעים לחייהם, חיים כבר כ-17 שנים יחד ובנו משפחה לתפארת. בימים אלו, עם פלישת חזירי הבר לעיר, התעורר ויכוח קשה בין השניים שעלול להוביל לדיון בנוגע להליך גירושין בבית הדין הרבני. מסתבר כי מתקפת החזירים פגעה שלוש פעמים בגינה המטופחת של הזוג וגרמה לנזק רב, אך לדברי הבעל, אשתו מסרבת לטפל בנושא. 

באמצעות עורכת הדין שרין סולן, הבעל טען כי אשתו מנעה ממנו לגדל בביתם תוכים וכי הוא נאלץ להיפרד מ-30 קנריות יפיפיות אותן הוא מסר לחברים, לעומת זאת, נגד חזירי הבר המשתוללים בביתם אין לה שום בעיה. "להיפך, היא אוסרת עלי להתלונן או להביא אנשי מקצוע שייסעו בהרחקתם", אמר הבעל. בתגובה, האישה טענה להגנתה כי אנשי המקצוע שיגיעו הודיעו לה כי השלב האחרון בתהליך הוא פגיעה פיזית בחזירים במטרה להרחיקם לצמיתות – ולזה היא מתנגדת. 

אחרי האירוע האחרון, בו החזירים פגעו קשה בגינתם של בני הזוג, בעל החליט לפנות אל אנשי המקצוע, על אף טענותיה של אשתו, וביקש סיוע בהרחקתם. בעקבות כך, האישה הודיעה לבעלה כי היא לא תוכל לסבול את ההתעללות וכי היא רוצה להתגרש. "זה הזוי שהחזירים שגורמים נזק גרמו גם לסכסוך כל כך עמוק, בעוד הקנריות והתוכים שגידלתי באגף האחורי בדירתנו היו עבורה מטרד", אמר הבעל. 

כמו כן, עו"ד סולן ציינה במכתב שהגישה אל בית הדין כי בעלה אינו מעוניין להתגרש וכי חזירים הבר לא צריכים להוות מכשול בדרך לשלום בית. עם זאת, אם האישה תתעקש להתגרש בגלל הטיפול של הבעל בחזירים, תוך דגש על טיפול ללא פגיעה פיזית, הבעל יוכיח כי לא זו הסיבה בגללה השניים נקלעו למשבר ביחסים.